شورایی ها به کمک ارتش نرفتند

۱۳۹۷/۱۲/۲۷ - ۱۱:۲۷:۵۶
کد خبر: ۸۲۵۵۳۱
شورایی ها به کمک ارتش نرفتند
اعضای شورای اسلامی شهر قم نسبت به جلسه شورای ترافیک استان واکنش نشان داده و از اجرایی نشدن مصوبات شورا انتقاد کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، هشتاد و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم امروز برگزار شد که در نخستین دستور موضوع لایحه بودجه پیشنهادی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بررسی شد.

در این لایحه مقرر شده بود که بودجه آتش نشانی در سال جدید به حدود 41 میلیارد تومان برسد که به تصویب رسید.

*شورا به کمک ارتش نرفت

همچنین در این جلسه لایحه اخذ مجوز واگذاری 5 هزار جدول سیمانی جهت بهسازی جداول عرصه های ساختمانی مراکز تخت فرماندهی نیروی زمینی ارتش در آمادگاه منظریه مطرح شد که اخوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مخالفت خود را با این طرح اعلام کرد.

حجت الاسلام آتش زر عضو شورای اسلامی شهر در این خصوص گفت: در پادگان منظریه کسانی که زندگی می کنند و فعالیت دارند، ساکن این شهر هستند و الان کمک های ما به ارتش موجب همدلی شده و پاسخی به شیطنت ها خواهد بود.

احمدی دیگر عضو شورای اسلامی شهر هم گفت: در جلسه کمیسیون به خوبی این موضوع مطرح نشد و به همین دلیل اعضای کمیسیون مخالف بودند.

سقائیان نژاد شهردار قم هم گفت: هزینه این موضوع حدود 60 میلیون تومان می شود و پیگیری های متعددی نیز صورت گرفته که به نظر می رسد کمک به این مجموعه ضروری است.

در پایان این امر به رای گذاشته شد و در نهایت اعضا با اخذ مجوز 5 هزار جدول سیمانی جهت بهسازی جداول عرصه های ساختمانی مراکز تحت فرماندهی نیروی زمینی ارتش در قم، مخالفت کردند.

 

*بررسی زیانده بودن سازمان توسعه و عمران

دیگر لوایحی که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت بررسی بودجه پیشنهادی سازمان توسعه و عمران شهرداری بود که به مبلغ 200 میلیارد تومان بررسی شد.

امرالهی عضو شورای شهر در این خصوص گفت: این سازمان ماهانه 3 میلیارد تومان حقوق پرداخت می کند و باید بررسی شود که چرا این سازمان اینقدر نیرو گرفته و نگهداری سازمان یک دغدغه شده است.

وی افزود: عمده کار سازمان پروژه های عمرانی شهرداری است و الان هم پروژه چندانی شهرداری ندارد، در بودجه سال 98 تعداد پروژه چندانی نداریم که بخواهیم از این سازمان استفاده کنیم.

امرالهی گفت: این سازمان در حال تبدیل شدن به یک سازمانی است که درآمد نداشته و از سوی دیگر مشکلات بسیاری نیز داشته و باید بررسی شود که چرا این سازمان به این گونه فعالیت می کنند، گزارشی داریم که نیروهایی به نام سازمان توسعه گرفته شده و در مناطق شهرداری در حال فعالیت هستند و تنها هزینه آن بر دوش سازمان توسعه و عمران است.

اخوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه نیز گفت: دغدغه ها در این سازمان مهم است اما حساسیت این سازمان هم زیاد است، بخش موتوری و کارخانه آسفالت به این سازمان واگذار شده است.

مالکی نژاد رئیس کمیسیون فرهنگی شورا نیز در این خصوص گفت: اگر از ظرفیت سازمان استفاده نشود، می شود سازمان زیانده و اگر قرار است این همه بودجه جاری داشته باشد، باید آورده آن دهها برابر باشد، سازمان توسعه و عمران می تواند سازمان پربار و پرتلاشی باشد.

علیرضا قاری قرآن معاون شهردار قم در مقام دفاع از این سازمان برخواست و گفت: در سال جاری و سال آینده هزینه جاری برای این سازمان حدود 30 درصد در نظر گرفته شده است که غیر متعارف نیست.

وی عنوان داشت: اینکه گفته می شود ما پروژه نداریم درست نیست، امسال 30 میلیارد برای آسفالت داشتیم که 60 میلیارد محقق شد، در سال 98 هم همین موضوع را داریم و  25 تا 30 درصد هزینه جاری برای این سازمان در نظر گرفته شده است.

قاری قرآن افزود: همچنین پروژه ولیعصر و ایستگاه مترو را سازمان در حال پیگیری است که در زمینه مترو 50 میلیارد فقط در زیر زمین در حال کار کردن است.

وی افزود: برای سال آینده قرار است پروژه هایی از جمله جمهوری را در اختیار این سازمان قرار دهیم که بسیار حساس است و اگر سازمان وارد شود و با توجه به اینکه معارضات مردمی داریم، باید از ظرفیت آن استفاده کنیم.

در ادامه لایحه اخذ مجوز مصوبه بودجه سازمان توسعه و عمران به مبلغ 200 میلیارد تومان به رای گذاشته شد که به تصویب رسید.

همچنین در این جلسه افزایش 27 درصدی بودجه سازمان حمل و نقل و ترافیک بررسی شد که با رای اعضای شورا به تصویب رسید.

 

*اجازه نمی دهیم یک نفر برای کل شهر تصمیم بگیرید

موضوع دیگری که در این جلسه بحث و تبادل نظر شد موضوع تقاطع غیر همسطح خیابان امام و خیابان کیوانفر بود که قرار بود در سال 97 توسط شهرداری اجرایی شود اما با وجود اینکه شورای شهر تصویب کرده بود، در شورای ترافیک اجازه اجرای طرح را نمی دهند.

آتش زر عضو شورای اسلامی شهر قم در این خصوص گفت: تقاطع خیابان امام و کیوانفر در شورای ترافیک رفته و در آنجا مخالفت شده است، پروژه را ما تصویب کرده ایم و هزینه را تامین کرده ایم و یک نفر مخالفت می کند، سرنوشت شهر را نباید به یک نفر گره بزنیم.

وی بیان داشت: اگر ما تصمیم گرفته ایم و رای داده ایم، چرا باید یک سری حرف هایی زده و مخالفت کنند، باید کارشناسان شهرداری نیز محکم دفاع کنند.

محسن رنجبر معاون شهردار قم نیز گفت: از نظر قانون طرح های ترافیکی و شهری توسط شهرداری برنامه ریزی و توسط شورا مصوب می شود و اینکه یک دستگاه فراقانونی عمل کند، موجب جلوگیری از توسعه شهر می شود.

جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در این خصوص گفت: این پروژه یک ضرورت است و ما هم مخالف نظر شورا بوده و یک نامه ای مفصل به مسئولان نوشته ایم که در حال دنبال کردن موضوع هستیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز