استاندار قم تاکید کرد

استفاده حداکثری از ظرفیت بقاع متبرکه در طرح جامع زیارتی قم

۱۳۹۸/۰۱/۰۴ - ۱۴:۱۳:۳۷
کد خبر: ۸۲۶۹۲۱
استفاده حداکثری از ظرفیت بقاع متبرکه در طرح جامع زیارتی قم
استاندار قم گفت: در طرح جامع زیارتی قم، از ظرفیت‌ عظیم فرهنگی و مذهبی بقاع متبرکه نهایت استفاده را خواهیم داشت.

 به گزارش خبرگزاری برنا از قم، بهرام سرمست در حاشیه بازدید از آستان مقدس امامزاده شاه جمال(ع) اظهار کرد: طرح آرامش بهاری که همه ساله توسط سازمان اوقاف اجرایی می‌شود جزو برنامه‌های فرهنگی خوب در سطح کشور و استان قم به شمار می‌رود.

وی افزود: این طرح در قالب برنامه‌های ستاد تسهیلات نوروزی اجرایی می‌شود و تاثیرگذاری بالایی هم داشته است.

استاندار قم با اشاره به امکانات فراهم شده برای اسکان موقت زائران در این بقعه متبرکه و سایر حرم‌های مطهر امامزادگان قم عنوان کرد: ظرفیت‌های خوبی در بقعه متبرکه شاه جمال(ع) وجود دارد.

وی ادامه داد: مقرر شد اداره کل اوقاف استان قم طرحی جامع برای ایجاد منطقه گردشگری زیارتی در جوار این بقعه متبرکه تهیه و تدوین کند و استانداری هم پیگیری‌های لازم را برای اجرایی شدن آن خواهد داشت تا شاهد استفاده حداکثری از پتانسیل‌های فرهنگی و اسکان بقاع متبرکه باشیم.

سرمست با بیان اینکه قم به عنوان یکی از مقاصد مهم زیارت در سطح کشور مطرح است گفت: این مسئله در طرح توسعه استان به عنوان یکی از اولویت‌ها در نظر گرفته شده و به یقین بقاع متبرکه در کنار حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران، نقش مهمی در این زمینه دارند.

نماینده عالی دولت در استان قم افزود: لازم است برنامه‌های جامع برای استفاده از ظرفیت عظیم بقاع متبرکه توسط اوقاف تدوین و با پیگیری‌های لازم اجرایی شود.

وی تصریح کرد: استانداری نظارت لازم را بر عملکرد ادارات مختلف از جمله اوقاف و امور خیریه دارد و هماهنگی‌های لازم میان ادارات و دستگاه‌های گوناگون را به وجود می‌آورد تا از پتانسیل‌های موجود به بهترین نحو استفاده شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز