لاریجانی:

بی دقتی و عدم اطلاع رسانی به موقع عامل حادثه سیل شیراز بود

۱۳۹۸/۰۱/۰۶ - ۱۳:۰۸:۵۱
کد خبر: ۸۲۷۴۴۹
بی دقتی و عدم اطلاع رسانی به موقع عامل حادثه سیل شیراز بود
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در سیل شیراز دقت می‌شد، شاهد چنین حادثه ای نبودیم، باید اطلاع رسانی دقیقی به مسافرین در شیراز صورت می‌گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، علی لاریجانی امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قم با اشاره به حوادث اخیر کشور اظهار کرد: بارندگی برای کشور خیر و برکت است، اما باید برای استفاده از آن آماده باشیم، باید تلاش کنیم که حوادث، آسیبی به کشور نرساند.

وی ادامه داد: امسال سازمان هواشناسی گزارش‌های دقیقی برای استان قم و دیگر استان‌ها داد، اگر بقیه دستگاه‌ها همچون هواشناسی عمل می کردند، کمتر خسارت داشتیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اگر در سیل شیراز دقت می‌شد، شاهد چنین حادثه ای نبودیم، باید اطلاع رسانی دقیقی به مسافرین در شیراز صورت می‌گرفت.

لاریجانی با اشاره به سیل در استان گلستان اظهار کرد: در سیل گلستان به دلیل مواردی همچون عدم لایروبی و ساخت و ساز بدون ضابطه، سیل برای مردم مشکلاتی به وجود آورد.

وی ادامه داد: گزارش‌های سازمان هواشناسی دقیق است و هنوز برخی از استان‌های کشور درگیر بارندگی‌های شدید هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اطلاع رسانی در زمینه احتمال وقوع سیلاب در استان قم خوب بود و این اطلاع رسانی موجب شد که مردم در مسیر رودخانه قمرود قرار نگیرند، مدیران قم با احساس وظیفه، حوادث را رصد کردند.

لاریجانی کسب تجربه از سیل 88 قم را مفید دانست و تصریح کرد: برگزاری جلسات در خصوص آن سیل موجب شد که اقداماتی برای عدم غافلگیری در هنگام وقوع سیل صورت گرفت، طرح‌های آبخیزداری موجب شد که رودخانه قمرود با شتاب پر نشود تا مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.

وی ادامه داد: باید در خصوص خط راه آهن در شهر قم بررسی صورت بگیرد تا اگر مشکلی به وجود می‌آورد، تمهیدی برای آن اندیشیده شود، خط راه آهن در حادثه سیل گلستان مشکلاتی به وجود آورد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: گفته می‌شود که رودخانه قمرود در 10 نقطه آسیب پذیری دارد و باید تدبیری برای ساماندهی این نقاط اندیشیده شود تا در زمان وقوع سیل مشکلی در شهر قم به وجود نیاید.

لاریجانی آبخیزداری را مساله مهمی برای کنترل سیلاب‌ها دانست و تصریح کرد: در مجلس شورای اسلامی از طرح‌های آبخیزداری حمایت می‌کنیم.

وی ادامه داد: مدیران استان قم برای وقوع سیل احتمالی در استان آماده هستند، البته ارزیابی و شناخت نقاط ضعف پس از بارندگی‌های اخیر در استان صورت بگیرد و راهکارهایی برای رفع این نقاط داده شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: نیروهای مسلح با دستور مقام معظم رهبری برای رفع مشکلات در مناطق سیل خیز کشور حضور دارند، نکات رهبر انقلاب در پیام تبریک سال نو در خصوص رونق تولید نیاز به اهتمام همه جانبه دارد و همه بخش‌ها باید احساس مسؤولیت کنند.

لاریجانی ایجاد مشکل در بخش تولید را هدف دشمن دانست و تصریح کرد: بخش‌های مختلف باید به بخش تولید کمک کنند، وزارت خانه‌ها نباید اجازه بدهند که توقفی در کار بخش تولید به وجود بیاید، به عنوان مثال تامین سرمایه در گردش یا تقسیط مالیات و بیمه تامین اجتماعی جزو راهکارهای پیشنهادی است.

وی ادامه داد: برای ایجاد اشتغال باید زمینه برای سرمایه گذاری جدید به وجود بیاید، برخی از ضوابط در این خصوص سخت گیرانه است، این که سرمایه گذار برای دریافت مجوز 200 روز تلاش کند، یک اشکال است، قم می‌تواند پایلوت دولت الکترونیک باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: دستگاه‌ها باید برای حذف بخشنامه‌های اضافی تلاش کنند تا مردم به سرمایه گذاری علاقه مند شوند، سازمان محیط زیست و شهرداری در این زمینه نقش زیادی دارند، زمینه برای سرمایه گذاری در قم زیاد است.

لاریجانی با اشاره به قوانین تسهیل سرمایه گذاری اظهار کرد: قوانینی در این زمینه در مجلس تصویب کردیم که اگر عملی می‌شد، منافع زیادی داشت، برای رفع قوانین اضافی در این زمینه تلاش می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: معرفی کارآفرینان برتر در سال جاری اهمیت زیادی دارد، ظرفیت بسیاری در این خصوص موجود است و باید از شرایط کنونی بهترین استفاده کنیم تا ظرفیت‌های درونی را فعال کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز