آیت الله یزدی:

ثبات اقتصادی یکی از پشتوانه های نظام اسلامی است

۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۱۱:۲۰:۲۱
کد خبر: ۸۳۱۸۷۴
رئیس اداره امور شعب و روسای دوایر بانک مهر اقتصاد استان قم با آیت الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو فقهای شورای نگهبان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو فقهای شورای نگهبان ضمن تبریک سال جدید و اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: در روایت‌های متعددی بر این مهم تاکید شده است که پرداخت وجه قرض الحسنه از اهدای پول بلاعوض ثوابش بیشتراست.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: رعایت اصول بانکداری اسلامی از مهمترین اولویت هایی است که باید در بانک ها رعایت شود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: با وجود اظهار نظرهای مختلف در خصوص بانکداری در کشور، براساس فرمایشات مقام معظم رهبری ملاک عملکرد بانک ها قانونی است که در مجلس شورای اسلامی تصویب و به تایید شورای نگهبان رسیده است.

وی افزود: متاسفانه برخی از مدیران بانک ها و مردم در خصوص قوانین بانکی اطلاع کافی ندارند و به همین علت با این ذهنیت این کارها را ربا عنوان می کنند.

آیت الله یزدی تصریح کرد: قانون بانکداری بدون ربا شرعی است و هیچ اشکالی ندارد، اما عده ای متاسفانه صورت مسئله را تغییر می دهند و همین موضوع را در محضر علما مطرح می کنند که باعث اظهار نظرهای مختلف توسط ایشان می شود.

عضو فقهای شورای نگهبان افزود: از نظر شورای نگهبان عملکرد بانک های کشور زیر نظر بانک مرکزی شرعی است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که معنی بانک این است که حافظ اموال مردم باشد، تاکید کرد: بانک ها سرمایه های ملت را نگهداری کرده و در مسیر توسعه کشور هزینه می کنند.

وی ثبات اقتصادی را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: ثبات اقتصادی در ثبات حکومت نقش مهمی دارد و یکی از پشتوانه های نظام اسلامی ثبات اقتصادی است.

شایان ذکر است در ابتدای این دیدار، بهروز درخشان - رئیس اداره امور شعب استان- به ارائه گزارشی از فعالیت ها و اقدامات بانک مهر اقتصاد در زمینه بانکداری اسلامی پرداخت و اظهار داشت: این بانک علاوه بر فعالیت های اقتصادی، در عرصه های فرهنگی و مسئولیت های اجتماعی نیز اقدامات موثری را انجام داده است که می توان به جنگل کاری 180 هکتار از اراضی استان خوزستان و برگزاری اولین یادواره شهدای نظام بانکی در استان قم اشاره کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز