مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله مومن برگزار شد

۱۳۹۸/۰۱/۲۳ - ۰۸:۱۴:۲۶
کد خبر: ۸۳۳۰۱۲
مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله مومن برگزار شد
مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله مومن نماینده فقید مردم قم در مجلس خبرگان رهبری پنجشنبه شب با حضور مراجع تقلید، علما و روحانیان در مسجد اعظم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله محمد مومن عضو شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری پنجشنبه شب با حضور آیت الله شبیری زنجانی و آیت الله علوی گرگانی از مراجع تقلید و همچنین حضرات آیات امینی، حسینی بوشهری، خاتمی، مقتدایی و علوی بروجردی و همچنین جمع کثیری از طلاب، علما، فضلای حوزه علمیه قم و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، حجت الاسلام والمسلمین قمی مشاور مقام رهبری و استاندار قم از دیگر شخصیت های شرکت کننده در این مراسم بودند.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در این مراسم با اشاره به گوشه هایی از زندگی آیت لله مومن بیان کرد: بر اساس روایات دینی کسی که اهل تقوا بوده، دین شناس باشد و دلی نورانی داشته باشد مومنی حقیقی است و خداوند چنین فردی را به بهشت وارد می کند.

وی با بیان اینکه آیت الله مومن این ویژگی ها را داشت یادآور شد: آیت الله مومن به دنبال جمع آوری مال نبود و در مسیر تشیع و ولایت همواره تلاشی وافر داشت.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ولایتمداری امری تشریفاتی نبوده بلکه محور دین داری است، اضافه کرد: آیت الله مومن با کسی که از خط ولایت خارج شده بود لحظه ای سازش نکرد و همواره در مسیر امام و رهبری بود.

آیت الله مومن عضو فقهای شورای نگهبان و نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری دوم اسفند ماه پس از گذراندن یک دوره بیماری و بستری شدن در بیمارستان های قم و تهران به دیدار حق شتافت.

مهم‌ترین‌ مسؤولیت‌های‌ ایشان‌، پس‌ از پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ به‌ شرح‌ زیر است‌:

1ـ مسؤولیت‌ انتخاب‌ و اعزام‌ قضات‌ شرع‌ دادگاههای‌ انقلاب‌ در سراسر کشور به‌ دستور حضرت‌ امام‌ خمینی‌(ره‌)؛

2ـ ریاست‌ دادگاه‌ عالی‌ انقلاب‌ اسلامی‌

3ـ عضویت‌ شورای‌ عالی‌ قضایی‌

4ـ عضویت‌ در شورای‌ نگهبان‌ با حکم‌ امام‌ خمینی‌(ره‌) در سال‌ 1362 و ابقاء در آن‌ مسؤولیت‌ با حکم‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌

5ـ مدیریت‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌ و عضویت‌ در شورای‌ عالی‌ سیاستگذاری‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌ از سال‌ 1371 تا 1374 و نیز عضویت‌ در دوره‌ چهارم‌ شورای‌ عالی‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌

6ـ نمایندگی‌ در دوره اول‌ و دوم‌ مجلس‌ خبرگان‌ رهبری‌ از طرف‌ مردم‌ سمنان‌ و نمایندگی‌ مردم‌ قم‌ دوره های سوم تا پنجم

7ـ ریاست‌ مجمع‌ فقه‌ اهل‌ بیت‌ (ع‌)

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز