طبخ و توزیع ۷۵۰ هزار پرس غذای گرم در ایام نیمه‌شعبان

۱۳۹۸/۰۱/۲۸ - ۰۸:۲۳:۲۰
کد خبر: ۸۳۵۱۷۴
معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران گفت: چهار هزار نفر خادم و نیروی مردمی در بلوار پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله) در ایستگاه‌های صلواتی خدمت رسانی خواهند کرد و ۷۵۰ هزار پرس غذای گرم تقدیم مردم خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، ابراهیم صدوقی با اشاره به اینکه همه خدمات مسجد مقدس جمکران مقدمه ای است برای فعالیت‌های فرهنگی که مرتبط با قرآن، تعالیم اهل بیت علیهم السلام خاصه بحث مهدویت انجام وظیفه می‌شود، اظهار کرد: چهار گروه مخاطب در مسجد مقدس جمکران دیده شده که شامل کودک، نوجوان، جوان و خانواده بوده که بحث ترویج و تبیین سبک زندگی اسلامی  مهدوی رکن کار فرهنگی مسجد مقدس جمکران است.

وی ادامه داد: خدمات و کارگاه‌های مسجد هم طوری است که سبب ترویج امر مهدویت می‌شود، برای همین فضای سالم عبادی را برای زائرین آماده می‌کنیم تا بهترین بهره را از فضای معنوی مسجد ببرند.

وی اظهار داشت: مسجد مقدس جمکران یک بستر است، یک بستر که سالیانه بالغ بر ۲۰ میلیون زائر دارد و مسجد به تنهایی قادر به انجام وظایف نیست، بنابراین بستری است مناسب برای حضور  دستگاه‌های فرهنگی ‌خدماتی تا بتوانند رسالت خدمتی خود را در قالب مسجد مقدس جمکران به جامعه با رویکرد مهدویت ارائه دهند.

معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران عنوان کرد: در بلوار پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله) و محیط پیرامونی مسجد تا الان ۱۲۸ ایستگاه صلواتی مجوز حضور گرفتند، ۸۰ ایستگاه از قم و ۴۸ ایستگاه غیر قمی، اعم از استان‌های دیگر و چند مورد هم در حوزه بین الملل مثل جامعهالمصطفی العالمیه ایستگاه‌های فرهنگی خدماتی را برپا خواهند کرد.

صدوقی در ادامه گفت: ایام نیمه شعبان یک ایام ویژه است و هر اتفاقی که می‌افتد در قم یک ویترینی است که می‌تواند فعالیت‌های فرهنگی را به کل کشور اشاعه دهد، برای همین اعلام کردیم عزیزانی که قصد همکاری در این ایام را دارند با لباس محلی خودشان خدمت کنند حتی طلاب و دانشجویان جامعهالمصطفی، تا جشن نیمه شعبان را کشوری و حتی فرا کشوری ببینیم.

وی درباره تمهیدات حمل و نقلی نیمه شعبان گفت: دو پارکینگ مسجد مقدس جمکران بنا به دلایل امنیتی و ابلاغی که شده قابل استفاده نیست، شهرداری قم یک فضای ۲۰۰ هکتاری را با امکانات خوب برای نیمه شعبان آماده کرده است، از هم استانی‌های عزیز تقاضا می‌کنم که برای مراسم نیمه شعبان از وسایل نقلیه عمومی که به صورت رایگان در اختیارشان قرار می‌گیرد استفاده کنند تا میزبان خوبی برای مهمانان استان‌های دیگر باشیم.

معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: گردهمایی مهدی یاوران جهان باید ثبت ملی و بین المللی شود، مراسم نیمه شعبان به این بلوغ رسیده که به ثبت کشوری و جهانی برسد، نگاه همه کسانی که در حال خدمت هستند یک نگاه جهانی است، استاندار هم پیگیری‌های خوبی را انجام داده که امیدوارم هر چه زودتر این کار عملی شود.

صدوقی با بیان این که از ۲۰ فروردین دهه مهدویت با خطبه خوانی در مسجد مقدس جمکران آغاز به کار کرده است گفت: بالغ بر ۸۰ برنامه در دهه مهدویت در مسجد مقدس جمکران اجرا می‌شود، اجتماع بزرگ جوانان عاشورایی، همایش هیئت و انتظار، جشن‌های شوق حضور با حضور هیئت رزمندگان اسلام استان‌های زنجان، قم تهران ، اصفهان و همدان، همایش تجلیل از پیرغلامان مهدوی، جشن بزرگ سفیران آفتاب، نرجسانه ویژه خواهران، همایش پیوند فیروزه ای در راستای سبک زندگی اسلامی مهدوی از برنامه‌های مهم این دهه خواهد بود.

وی اعلام کرد: چهار هزار نفر خادم و نیروی مردمی در بلوار پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله) در ایستگاه‌های صلواتی خدمت رسانی خواهند کرد و ۷۵۰ هزار پرس غذای گرم تقدیم مردم خواهد شد.در مسجد مقدس جمکران ۴ هزار خادم به صورت سه شیفت از روز سه شنبه تا غروب یکشنبه فعالیت می‌کنند، ۱۵ هزار متر مربع فضای مسقف را هم در صورت بارانی بودن هوا آماده خدمت‌رسانی کرده‌ایم.

صدوقی در پایان گفت: مسجد در حال مردمی شدن است و برای مردمی شدن باید نظرات و پیشنهادات مردم را مورد توجه قرار داد، به همین منظور تلفن گویای صدای زائر با شماره تماس ۰۲۵۳۷۲۵۵۰۰۰ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۱۳ را راه اندازی کرده‌ایم.

نظر شما