آیت‌الله علوی گرگانی:

توجه به اعتقادات مذهبی در تربیت ورزشکاران مورد توجه باشد

۱۳۹۸/۰۱/۲۹ - ۱۸:۲۵:۵۹
کد خبر: ۸۳۵۸۹۲
توجه به اعتقادات مذهبی در تربیت ورزشکاران مورد توجه باشد
یکی از مراجع عظام تقلید با بیان اینکه باید در زمینه رشد ورزشکاران اعتقادات مذهبی مورد تأکید باشد، گفت: ورزشکاران می‌توانند در مسابقات بین‌المللی مبلغین عرصه دین و مذهب باشند و اقدام آن‌ها مؤثر واقع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله علوی گرگانی امروز در دیدار رئیس فدراسیون اسکیت و معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش استان که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: در هر زمان و عصری خداوند نیازهای جامعه آن بشر را فرستاده و بیان کرده است و نیازها به وسیله انبیا و اولیا تبیین شده است.

وی افزود: پیامبران با دستی پر برای هدایت جامعه بشری فرستاده شدند و در همه زمینه‌ها برنامه داشتند، انبیا برای سعادت بشر فرستاده‌شده و راه را بیان کردند.

مرجع تقلید شیعیان سعادت جامعه را در حرکت در مسیر رضای الهی دانست و عنوان کرد: خداوند فرمود برخی از انسان‌ها هرچه که پیامبران بگویند می‌پذیرند ولی برخی دیگر سخن حق را قبول نمی‌کنند.

آیت‌الله علوی گرگانی تصریح کرد: هنگامی‌که در مسابقات بین‌المللی پرچم کشورمان توسط ورزشکاران بالا می‌رود سبب افتخار می‌شود و اگر این ورزشکار مذهبی و معتقد بوده و پرچم یا ابوالفضل(ع) و یا حسین(ع) را بالا ببرد در کنار افتخارآفرینی به تبلیغ دین پرداخته است و این اقدام با ارزش سبب آبرو و عزت ایران اسلامی می‌شود.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که جوان ایرانی که پرچم کشورمان را بالا می‌برد سبب عزت می‌شود، باید در زمینه رشد ورزشکاران اعتقادات مذهبی مورد تأکید باشد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه ورزشکاران باید در کنار ورزش، وجودشان سبب افتخار ایران اسلامی باشد، بیان کرد: می‌توان در همه موضوعات راه و روش خداوند را پیاده کرد، ورزشکاران می‌توانند در مسابقات بین‌المللی مبلغین عرصه دین و مذهب باشند و اقدام آن‌ها مؤثر واقع می‌شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه عنوان کرد: قرآن همه پیامبران گذشته را تأیید می‌کند و حضرت عیسی (ع) و حضرت موسی (ع) را قبول دارد ولی تأکید کرده است که خاتم انبیا حضرت محمد (ص) است.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم تصریح کرد: همیشه با منطق و برهان به جلو بروید و حق خود را نشان می‌دهد، قرآن تأکید کرده است که واقعیت‌ها را به انسان نشان می‌دهیم.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: باید نسل جوان را در مسیر حق و حقیقت راهنمایی کرد تا آرمان‌های انقلاب اسلامی را به دنیا برسانند.


 

نظر شما