اعضای داوطلب خانه هلال مرکز خدمات حوزه علمیه به مناطق سیلزده خوزستان اعزام شدند

۱۳۹۸/۰۲/۰۲ - ۱۳:۲۰:۰۷
کد خبر: ۸۳۷۰۰۴
اعضای داوطلب خانه هلال مرکز خدمات حوزه علمیه به مناطق سیلزده خوزستان اعزام شدند
تیم جهادی سراج، متشکل از اعضای داوطلب خانه هلال مرکز خدمات حوزه علمیه صبح امروز به مناطق سیل زده استان خوزستان اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، امروز 40 نفر از پرسنل مرکز خدمات حوزه علمیه سراسر کشور با هدف خدمت رسانی به سیلزدگان استان خوزستان، عازم روستای بابا زید در این استان شدند.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم در نشست پیش از اعزام تیم جهادی سراج، به مناطق سیل زده استان خوزستان اظهار کرد: با توجه به حجم بالای تخریب در این حادثه عزم ملی و همت عالی همگان برای رفع مشکلات مردم نیاز است.

امیرحسین علیمردانی افزود: در این ایام شاهد خدمت و حضور پررنگ همه مردم بود و این احساس مسئولیت انسانی در جامعه چه در فضای جمع آوری کمک های مردمی و چه حضور در مناطق آسیب دیده از سیل مشهود بود.

وی با بیان اینکه بحث انسانیت که از اصول هلال احمر و برگرفته از مبانی دینی است، در این حوادث اخیر بسیار مورد توجه بود، گفت: جمعیت هلال احمر طبق وظیفه ذاتی خود، نسبت به اعزام افراد متخصص در سیلاب و همچنین تیم های امدادگر، جوانان و دواطلبان برای پاکسازی منازل و همیاری مردم با توجه به نیاز در چند مرحله اقدام کرد که بازخورد بسیار خوبی از این حضور داشتیم.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم بیان کرد: در چند مرحله ارسال محموله های اقلام مورد نیاز مردم به مناطق آسیب دیده از سیل نیز انجام شده است و همچنان کمک ها ادامه دارد.

 علیمردانی با تاکید بر اینکه حضور طلاب در این مناطق می تواند اثرگذار باشد ابراز کرد: حضور طلاب از نظر روحی و روانی و افزایش امید در کاهش آلام مردم آسیب دیده موثر است.

وی با تشریح خدمات صورت گرفته توسط جمعیت هلال احمر و اشاره به حضور قم در جمع استان های برتر در جذب و جمع آوری کمک های مردمی بیان کرد: همکاران، امدادگران و داوطلبان استان قم تلاش کردند در ذهن مردم این مناطق از حضور خود خاطرات خوبی به جا بگذارند امید داریم این تیم جهادی نیز در ادامه این مسیر موفق باشد.

در این نشست، حجت الاسلام و المسلمین عدالت مدیرکل جذب منابع و ظرفیت‌های مرکز خدمات حوزه علمیه گفت: از همان ساعت‌های اولیه که سیل شمال آغاز شد گروه‌های مرکز خدمات وارد کار شدند بر اساس بررسی‌ها اقداماتی هم صورت گرفت.

وی با ارائه نکاتی در زمینه نحوه ی همیاری مردم بر اهمیت کار گروهی در مناطق آسیب دیده تاکید کرد و افزود: فعالیت در مناطق نیاز به کار گروهی و هماهنگی با سرتیم های گروه و مدیران حاضر در این مناطق دارد.

مدیرکل جذب منابع و ظرفیت‌های مرکز خدمات حوزه علمیه با اشاره به اهمیت خدمت رسانی بی منت به مردم گفت: تحمل سختی ها و خدمت به مردم آسیب دیده امری مقدس است.

یادآور می شود؛ خدمات نخستین تیم جهادی سراج، متشکل از 40 تن از پرسنل داوطلب خانه هلال مرکز خدمات حوزه علمیه به مدت یک هفته با توجه به نیاز مردم در این مناطق ادامه خواهد داشت و تیم دوم نیز آماده اعزام است.

 گفتنی است؛ بیش از 100 خانه هلال در کارخانجات، مساجد و ادارات و  در نقاط مختلف استان قم فعال است که با استفاده از افراد آموزش دیده محلی، خدمات مورد نیاز مردم را در کمترین زمان ارائه می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز