آیت الله سبحانی:

اقبال به قرآن کریم در حوزه روز افزون است

۱۳۹۸/۰۲/۰۶ - ۱۳:۵۸:۱۴
کد خبر: ۸۳۸۵۷۴
اقبال به قرآن کریم در حوزه روز افزون است
یکی از مراجع تقلید با تاکید بر اینکه بعد از انقلاب اقبال به سمت قرآن و تفسیر آن بسیار بیشتر شده است گفت: بعد از انقلاب، انقلاب روحی در حوزه ایجاد شد و توجه به قرآن افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی در مراسم اعزام مفسرین قرآن کریم ماه مبارک رمضان که همراه با رونمایی از تفسیر 12 جلدی کوثر تالیف آیت‌الله یعقوب جعفری در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار کرد: شاید در تمام جهان کتابی چون قرآن نباشد که این اندازه تفسیر و توضیح در خصوص آن نوشته شده باشد.

وی ادامه داد: قرآن مجید از زمان نزول تاکنون پیوسته مورد نظر مفسران، دانشمندان و متخصصان حوزه‌های مختلف بوده است.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه امت اسلامی تا روز قیامت از قرآن بهره خواهند گرفت اظهار کرد: جای تعجب نیست که اینهمه تفسیر در خصوص قرآن نوشته شده چراکه خدا نامتناهی است و قرآن او هم همین صفت را دارد و همینطور جا دارد که بیشتر تفسیر نوشته شود.

وی با تاکید بر اینکه بعد از انقلاب اقبال به سمت قرآن و تفسیر آن بسیار بیشتر شده است گفت: بعد از انقلاب، انقلاب روحی در حوزه ایجاد شد و توجه به قرآن افزایش یافت.

آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه هر تفسیری نقطه قوتی دارد خاطرنشان کرد: تفسیر کوثر در 12 جلد تدوین شده که خود به نام 12 امام نوعی برکت دارد؛ این تفسیر دارای ترجمه روان و آزاد است اما در عین حال مفهوم رسایی از آیات دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز