پرداخت ۱۷۴ میلیارد ریال مطالبات سال گذشته مراکز و موسسات درمانی طرف قرارداد

۱۳۹۸/۰۲/۰۷ - ۱۲:۴۴:۴۷
کد خبر: ۸۳۸۸۸۱
پرداخت  ۱۷۴ میلیارد ریال  مطالبات سال گذشته مراکز و موسسات درمانی طرف قرارداد
مدیر کل بیمه سلامت استان گفت: مبلغ 174 میلیارد ریال مطالبات سال 97 مراکز و موسسات درمانی طرف قرار داد پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر محمد رضا فخاریان قمی با اعلام این خبر گفت: با عنایت به پیگیریهای مدیر عامل محترم سازمان جناب آقای مهندس موهبتی و اختصاص بودجه مربوطه به این اداره به مبلغ  174میلیارد ریال به این استان ،بخشی از مطالبات سال 97 مراکز و موسسات درمانی طرف  قرار داد پرداخت شد .

مدیر کل بیمه سلامت استان افزود: تاکنون   78 میلیارد ریال از مطالبات بیمارستانی‌های دولتی و   38 میلیارد ریال  از مطالبات داروخانه‌های طرف قرارداد  و مبلغ 39 میلیارد ریال به بخش خصوصی و مبلغ 4 میلیارد ریال نیز درپرداخت  خسارت متفرقه بیمه شده گان هزینه شده است.

دکتر فخاریان قمی با بیان اینکه طبق قانون از زمان تحویل اسناد، اداره کل بیمه سلامت دو ماه فرصت دارد تا نسبت به پرداخت هزینه اسناد اقدام کند،‌ خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال جاری بتوانیم پرداخت به مراکز تشخیصی و درمانی استان را به نقطه مطلوب برسانیم.

وی اضافه کرد: بیمه سلامت در حوزه دارویی نیز کوشیده است با کاهش معوقات بخش قابل توجهی از طلب داروخانه‌ها و مراکز دارویی و شرکت های دارویی را پرداخت کند

شایان ذکر است : در سال جاری با تخصیص انجام شده  انجام شده مطالبات آذرماه  97 مراکز و موسسات دولتی دانشگاهی و بقیه مراکز  وموسسات طرف قرار داد نیزبطور متوسط یکماه پرداخت شده است .

دکتر فخاریان قمی مدیر کل بیمه سلامت استان  با لزوم تعامل مثبت اداره کل بیمه سلامت  با دانشگاه علوم پزشکی و مراکز و موسسات طرف قرارداد  تاکید کرد و اظهار داشت: حاصل این تعامل و هم اندیشی باعث شده است که خدمات حوزه سلامت بدون توقف و در بهترین شکل ممکن در استان قم  به بیماران و بیمه شده گان ارائه شود.

 

نظر شما