وزیر اطلاعات:

فعالیت کانال‌های مرتبط به افراد ضد انقلاب را زیر نظر داریم/ اقدامات وزارت اطلاعات را به رهبری گزارش می‌دهیم/ کشف جاسوسان خارجی به صورت مستمر انجام می‌شود

۱۳۹۸/۰۲/۱۲ - ۱۵:۱۲:۱۱
کد خبر: ۸۴۱۲۵۷
فعالیت کانال‌های مرتبط به افراد ضد انقلاب را زیر نظر داریم/ اقدامات وزارت اطلاعات را به رهبری گزارش می‌دهیم/ کشف جاسوسان خارجی به صورت مستمر انجام می‌شود
وزیر اطلاعات با اشاره به این که وزارت اطلاعات بر فضای مجازی کشور اشراف و تسلط دارد، گفت: اگر این اقدام ها و تذکرها نبود، اکنون شاهد وضعیت دیگری بودیم؛ ما به صورت جدی وارد مساله فضای مجازی شده ایم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی روز پنجشنبه در آیین اختتامیه سلسله نشست های طلیعه رمضان و گردهمایی مبلغان در سالن همایش های غدیر قم، بیان کرد: مهم است که در این فشارهای اقتصادی اخیر چه باوری به مردم بدهیم، اگر مردم به این باور برسند که دشمنان این وضعیت را در برابر نظام و ملت به وجود آورده اند تا ما را وادار به تسیلم کنند، در کنار مسئولان قرار می گیرند و مقاومت می کنند تا دشمن را به زانو درآورند.

وی افزود: این دولت در طول پنج سال گذشته نرخ گوشت را حدود 30 هزار تومان و نرخ ارز را حدود 4 هزار تومان حفظ کرد، بنابراین صحیح نیست که دولت را به عنوان عامل گرانی های اخیر معرفی نمود.

وی ادامه داد: در این موقعیت همه ما وظیفه داریم با اتحاد ملی در برابر دشمن ایستادگی کنیم.

علوی گفت: اگر تحمل مردم بالا باشد، نظام می تواند از این مقطع عبور کند و در این زمینه مبلغان دینی وظیفه دارند با آگاهی بخشی به مردم آستانه تحمل آنان را افزایش دهند.

وی بیان کرد: مبلغان دینی می توانند با بیان آیات الهی و روایات اهل بیت(ع)، صبر و بردباری مردم در برابر مشکلات را افزایش دهند.

وی با اشاره به این که راه آرام کردن جامعه دعوت به شکیبایی و بردباری است، ادامه داد: عده ای در فضای مجازی به دنبال به خشم آوردن مردم هستند، اما این وضعیت جز این که برای نظام و مردم هزینه ایجاد کند تاثیر دیگری ندارد.

وزیر اطلاعات گفت: یکی از تاکیدهای مهم رهبر معظم انقلاب این است که نباید اجازه داد کشور به سمت دوقطبی شدن پیش رود، ما امروز در کشور به اخلاق نیاز داریم.

وی بیان کرد: زمانی ولایتمداری ما ثابت می شود که به نظر رهبر معظم انقلاب عمل کنیم؛ ما به اندازه کافی مشکل داریم و دشمنان هم به دنبال سلب امنیت ما هستند، خودمان دیگر نباید برای نظام هزینه درست کنیم چون اختلاف آسیب زاست.

وی ادامه داد: نظرها و گرایش های مختلف سیاسی امری طبیعی است، اما لازمه آن خصومت نیست، بلکه صحبت کردن در فضایی دوستانه است، مشت ها را باید برای دشمن گره کرد.

علوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رصد فضای مجازی توسط وزارت اطلاعات، گفت: با استفاده از ابزارهایی که در اختیار داریم، فعالیت های منفی در فضای مجازی را شناسایی می کنیم.

وی با اشاره به این که فعالیت های مجرمانه در فضای مجازی متفاوت است، بیان کرد: دسته ای از این فعالیت ها با امنیت ملی درتضاد است، مانند کانال هایی که فعالیت ضد امنیتی و ضد دینی می کنند، که به طور قاطع با آنان برخورد می شود.

وی ادامه داد: بخشی از این فعالیت ها هیجانی است و افراد آن دنبال قصد خاصی نیستند و فعالیت سازمانی ندارند، در این گونه موارد آنها را می خواهیم و تذکر می دهیم و سپس فعالیت آنان را زیر نظر می گیریم که در بسیاری از موارد دیگر تخلف تکرار نمی شود و نیازی به برخوردهای سخت ندارد.

وزیر اطلاعات گفت: فعالیت کانال های مرتبط به افراد ضد انقلاب را با عناوین مختلف زیر نظر داریم و پرونده آنان را پس از تکمیل گزارش ها در اختیار قوه قضاییه قرار می دهیم.

وی با اشاره به این که وزارت اطلاعات بر فضای مجازی کشور اشراف و تسلط دارد، افزود: اگر این اقدام ها و تذکرها نبود، اکنون شاهد وضعیت دیگری بودیم؛ ما به صورت جدی وارد مساله فضای مجازی شده ایم. 

علوی بیان کرد: وزارت اطلاعات اهل آن نیست که دائم کارهای خود را گزارش دهد، اما اقدام های خود را خدمت رهبر معظم انقلاب و سران قوا اعلام می دارد که این اقدام ها در بخش های مختلف همچون ضد جاسوسی موجب شگفتی است.

وی ادامه داد: کشف جاسوسان خارجی در لایه های پیچیده دستگاه های مختلف امری بسیار مهم است که به صورت مستمر توسط وزارت اطلاعات انجام می شود.

علوی گفت: در بخش اقتصادی در حوزه ویژه خواری، تعدی به عرصه های عمومی و درست کردن شرکت های سوری نیز وزارت اطلاعات اشراف کامل دارد و با این تسلط توانسته است در سال از 20 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی جلوگیری کند.

وی افزود: همچنین این وزارت خانه توانسته است، میلیون ها هکتار از زمین های عرصه ملی را که مورد تعرض قرار گرفته بود را شناسایی کرده و به بیت المال بازگرداند.

وی ادامه داد: این وزارت خانه با کسانی که در زمینه قاچاق کالا و ارز فعالیت دارند، به شدت برخورد می کند و در این زمینه قدم های قابل توجهی برداشته است.

وزیر اطلاعات گفت: همه بخش های این وزارت خانه در حال فعالیت هستند و همدلی و همکاری در میان آنان موج می زند.

وی بیان کرد: اکنون بهترین همکاری میان جامعه اطلاعاتی کشور برقرار است و وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه با یکدیگر همکاری گسترده ای دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش موثر تبلیغ در گسترش دین، بیان کرد: تعبیر سربازان امام زمان(عج) و سنگربانان مرزهای اعتقادی مردم، برای طلاب و مبلغان دینی برگرفته از روایات اهل بیت(ع) است و اهمیت این مساله را نشان می دهد.

وی با بیان این که مبلغان دینی در حال جهاد در عرصه جنگ نرم با روش های خاص خود هستند، ادامه داد: اگر مبلغان اهل تعامل سازنده، هم افزایی و همکاری باشد، استقبال مردم از ارزش های دینی افزایش خواهد یافت.

وزیر اطلاعات گفت: اگر نقش علما و مبلغان دین نباشد، با شبهه افکنی دشمنان اسلام کسی بر دین حق باقی نمی ماند و مردم در دین داری خود متزلزل می شوند.

وی ادامه داد: ما در دو عرصه تربیت و شکوفایی مردم به خصوص نسل جوان و همچنین مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان در فضای مجازی و حقیقی باید تمام تلاش خود را بکار گیریم.

علوی گفت: اگر جوانان را با اعتقادهای محکم تربیت کنیم، آن ها در برابر هجمه ها واکسینه می شوند.

وی بیان کرد: برای موفقیت در امر تبلیغ، باید در خودسازی پیش گام باشیم، از طرف دیگر از زبان مهربانانه برای تبلیغ استفاده کنیم.

وی ادامه داد: رسول اکرم(ص) در تبلیغ دین اسلام با خوش خلقی به موفقیت های بسیاری در زمینه های مختلف حکومت داری و هدایت مردم رسیدند.

وزیر اطلاعات گفت: همچنین لازم است مبلغان دینی مهارت های علمی لازم را داشته باشند چرا که امروز شکل شبهه ها متفاوت شده است، اکنون در برخی محیط های علمی فکر جوانان را با شبهات آلوده می کنند و طلاب باید بتوانند با جواب های منطقی شبهه های اعتقادی را از ذهن افراد پاک کنند. 

وی با اشاره به این که نظام جمهوری اسلامی ثمره مجاهدت شهدا، عالمان و ایثارگری قشرهای مختلف مردم است، افزود: به هر اندازه تعهد مردم به نظام اسلامی را افزایش دهیم، زمینه پذیرش اعتقادهای دینی در آنان تقویت می شود.

وی ادامه داد: دشمن در مواقعی با صدای دین صحبت می کند باید حواسمان جمع باشد تا دشمن را در هر لباس و با هر بیانی شناخت و با بصیرت به شبهه های آن پاسخ دهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز