دستور استاندار بر رسیدگی به وضع آلایندگی قم

۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۱۱:۰۷:۳۵
کد خبر: ۸۴۲۶۵۸
دستور استاندار بر رسیدگی به وضع آلایندگی قم
استاندار قم گفت: لازم است در مورد آلاینده‌های موجود، فرآیند اصلاحی و در رابطه با آلاینده‌های جدید اصلاحات قانونی پیش‌بینی‌شده اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، بهرام سرمست در جلسه سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار داشت: تشکل‌های صنفی و تخصصی استان قم با وجود سهمیه ناچیز در نظام کشاورزی، هم به لحاظ دانش تخصصی و هم به لحاظ انسجام تشکیلات از استان‌های دیگر قوی‌تر است.

استاندار قم با اشاره به توسعه پایدار در مسائل زیست‌محیطی استان قم عنوان کرد: از میان مباحث مختلف توسعه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی، توسعه پایدار وجه مشترک کلیه توسعه‌هایی قلمداد شده که محور آن‌ها بشریت است.

وی با بیان اینکه نابرابری در بخش خدمات، صنعت و کشاورزی وجود دارد ابراز کرد: در انجام هرگونه فعالیت اقتصادی بخش خدمات از مهم‌ترین بخش‌ها محسوب می‌شود.

سرمست با تأکید بر لزوم‌ ایجاد توازن در کلیه بخش‌های استان ابراز کرد: استانداری به دلیل نقش فراگیر خود در تمام عرصه‌ها، لازم بوده کلیه جوانب و نوع عملکرد بخش‌های مختلف را با توجه به اسناد و مدارک موجود موردبررسی قرار دهد.

وی با بیان اینکه وجود مبانی زیست‌محیطی در پروژه‌های عمرانی الزامی است گفت: باید کلیه دستگاه‌های اجرایی با هم متحد شوند تا مباحث زیست‌محیطی به درستی انجام شود.

استاندار قم تصریح کرد: لازم است در خصوص آلاینده‌های موجود، فرآیند اصلاحی و در خصوص آلاینده‌های جدید اصلاحات قانونی پیش‌بینی شود.

وی با اشاره به اینکه توزیع‌های زیرساختی به صورت عادلانه انجام‌نشده افزود: نهادهای مختلف درخواست‌های خود را در قالب خواسته‌های ضروری، میانی، معیشتی، صنفی و رفاهی دسته‌بندی کنند تا طبق اولویت‌بندی به درخواست‌ها پاسخ داده شود.

سرمست عنوان کرد: برای انجام رسالت اصلی و ادامه حیات لازم بوده که نیازهای اساسی استان در خصوص آلودگی محیط‌زیست برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: جلساتی در راستای عملیاتی و اجرایی شدن طرح‌های مختلف با دستگاه‌های اجرایی استان تشکیل شود و اقدامات مسئولان دستگاه‌های اجرایی بسیار ارزشمند است زیرا در راستای بقاء محیط‌زیست و حیات انسان‌ها فعالیت می‌کنند که امری بسیار ارزشمند است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز