ثبت نام اعتکاف رمضانیه در مسجد مقدس جمکران آغاز شد

۱۳۹۸/۰۲/۲۱ - ۱۱:۱۰:۰۵
کد خبر: ۸۴۴۴۹۳
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به برگزاری اعتکاف رمضانیه در دهه پایانی ماه مبارک رمضان گفت: علاقه مندان برای حضور در این سنت نبوی می‌توانند از طریق وب سایت این مسجد مقدس ثبت نام کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام یاسین حسین‌آبادی، با اشاره به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در دهه سوم ماه مبارک رمضان در مسجد مقدس جمکران، اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) در کنار دیگر عبادت‌ها، به اعتکاف به‌ویژه در دهه آخر ماه مبارک رمضان اهتمام می‌ورزیدند و آن را با دو حج و دو عمره برابر می‌دانستند.

وی ادامه داد: مسجد مقدس جمکران نیز برای اجرای عملی این سیره نبوی برای دومین سال اعتکاف رمضانیه را در دهه پایانی ماه مبارک رمضان برگزار خواهد کرد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه متقاضیان از روز 20 اردیبهشت‌ماه می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی مسجد مقدس جمکران به نشانی www.jamkaran.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند، ابراز کرد: این اعتکاف برای خواهران و برادران بالای 18 سال برگزار می‌شود و ازآنجاکه شرط معتکف شدن، برخورداری از شرایط لازم برای روزه گرفتن است، لذا افرادی که نمی‌توانند روزه‌بگیرند، مجاز به ثبت‌نام نیستند.

حسین‌آبادی افزود: اسامی پذیرفته‌شدگان، نحوه دریافت کارت و سایر موارد در روز شانزدهم رمضان به‌صورت پیامک به ثبت‌نام کنندگان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران برنامه‌های ویژه‌ای را برای این آیین معنوی تدارک دیده است خاطرنشان کرد: کرسی‌های اخلاق، محافل انس با قرآن و صحیفه سجادیه، حلقه های معرفت با حضور اساتید مرکز تخصصی مهدویت، مناجات شعبانیه و... از جمله برنامه‌هایی است که در این 10 روز برای معتکفین اجرا خواهد شد.

نظر شما