امام جمعه قم:

ملت بزرگ ایران از جنگ روانی دشمن هراسی ندارد

۱۳۹۸/۰۲/۲۷ - ۱۵:۳۵:۳۸
کد خبر: ۸۴۷۱۷۰
ملت بزرگ ایران از جنگ روانی دشمن هراسی ندارد
حسینی بوشهری گفت: ملت بزرگ ایران از جنگ روانی دشمن هراسی ندارد، باید نقاط ضعف را شناخته و مشکلات را برطرف کنیم، اقتصاد بیمار است و این اقتصاد به نفت وابسته است و از این رو این مشکل وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری امروز در خطبه های نماز جمعه قم با اشاره به ماه مبارک رمضان گفت: باید از ظرفیت های این ماه به منظور خودسازی استفاده کرده و بکوشیم حرمت این ماه نگه داشته شود.

امام جمعه قم با انتقاد از عرضه مواد خوراکی در برخی از مغازه های قم گفت: شاهد هستیم که اول صبح در ماه مبارک رمضان، این همه مغازه عرضه مواد غذایی باز بوده و به نوعی حرمت شکنی انجام می شود، باید تذکرات لازم و اجازه حرمت شکی را نداد.

وی با اشاره به وضعیت گرانی و اقتصاد کشور گفت: در این شرایط باید از فقرا دستگیری کرده و با همت و تلاش در راستای کمک به مردم نیازمند کوشید.

آیت الله حسینی بوشهری به فرارسیدن میلاد امام حسن(ع) اشاره کرد و گفت: آن امام همام همواره در راستای عبادت سیره سول الله را سرمشق خود قرار داده و شبیه ترین افراد به ایشان هستند که باید الگویی برای همگان باشند.

امام جمعه قم در ادامه به دیدار مسئولان نظام با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: ایشان در این دیدار توصیه هایی را ارائه فرمودند که نیاز است همگان به آن توجه داشته و در روند اجرای کار دنبال کنند.

وی گفت: دشمنان می کوشند تا از طریف فضای مجازی بر روی اعصاب ملت ایران کار کرده و گفته بودند که نمی خواهند جنگ را جایگزین تحریم کنند، بلکه می ‌خواهند از رهگذر تحریم آثار جنگ را در خیابان ‌های تهران مشاهده کنند.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: از سوی دیگر برخی در روزنامه های خود رعب و ترس درونی ایجاد کرده و با تیترهای خود در این زمینه تلاش کرده و می کنند که باید مراقب این مسائل نیز بود.

وی تاکید کرد: این افراد باید بدانند که اگر همراهی با ملت، رهبری و انقلاب نمی کنید لااقل دل مردم را خالی نکرده و با فضاسازی های بی مورد در زمین دشمن نباشید، بدانید که این ملت هشت سال در برابر دشمن در صحنه نظامی ایستادگی کرده است.

امام جمعه قم با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند ما اهل جنگ نیستیم گفت: ایشان به خوبی تعبیر کردند که دشمن نیز پا در این میدان نمی گذارند، آنها می خواهند با جنگ روانی و گفتن اینکه فلان ناور را آورده ایم رعب ایجاد کنند.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: ملت بزرگ ایران از جنگ روانی دشمن هراسی ندارد، باید نقاط ضعف را شناخته و مشکلات را برطرف کنیم، اقتصاد بیمار است و این اقتصاد به نفت وابسته است و از این رو این مشکل وجود دارد.

وی گفت: یکی دیگر از مشکلات اقتصاد در کشور دولتی بودن است و متاسفانه اراده این نیز برای اجرایی شدن اصل 44 قانون اساسی وجود ندارد و از این رو شاهد تخریب فضای کسب و کار با قوانین دست و پا گیر هستیم.

امام جمعه قم مشکل نظام پولی و بانکی، پایین بودن بهره وری، مصرف بی رویه و بی محابا و .... را از دیگر مشکلات اقتصاد برشمرد و گفت: اینها سم است که به اقتصاد ضربه می زند و باید فکری به حال آن شود.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: تحریم برای ما یک فرصت است و باید از آن نهایت استفاده را داشته باشیم و باید بدانیم که کشور به حرکت جهادی و انقلابی نیاز دارد و هر کجا که نیروهای جهادی و انقلابی در صحنه حضور دارند مشکلات برطرف می شود.

وی گفت: یکی از مشکلات کشور دلالی است که آنها با یک تلفن قیمت اجناس را بالا می‌ برند و جنس با چند برابر قیمت به دست مصرف کننده می ‌رسانند، باید بر روی این افراد نظارت داشته و جلوی آنها گرفته شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز