افتخار کشوری برای اورژانس هوایی استان قم/کسب رتبه اول و سوم در رده های مختلف

۱۳۹۸/۰۲/۲۸ - ۱۳:۱۳:۲۲
کد خبر: ۸۴۷۴۸۸
افتخار کشوری برای اورژانس هوایی استان قم/کسب رتبه اول و سوم در رده های مختلف
سخنگوی اورژانس 115 قم گفت: اورژانس هوایی استان قم توانست در ارزیابی های کشوری صاحب دو مقام اول و سوم از نظر شاخص های مختلف شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مهدی فراهانی با اشاره به ارزیابی صورت گرفته توسط سازمان اورژانس کشور در خصوص فعالیت اورژانس هوایی گفت: اورژانس هوایی استان قم از بین 39 دانشگاه و دانشکده که اورژانس هوایی دارند در سال گذشته، از نظر شاخص تعداد مصدومان و بیماران منتقل شده توسط بالگرد اورژانس هوایی موفق شد رتبه سوم را در کشور کسب کند.

وی بیان داشت: بالگرد اورژانس هوایی استان قم در سال گذشته توانسته بود 286 مصدوم و بیمار را به بیمارستان های سطح استان منتقل کند که اختلاف رتبه استان قم با استان دوم، فقط یک مصدوم کمتر بود.

فراهانی گفت: تمامی مصدومان و بیماران منتقل مربوط به حوادث رانندگی بوده اند و تنها 15 نفر از 286 نفر منتقل شده را بیماران غیرتصادفی تشکیل داده اند.

سخنگوی اورژانس 115 قم گفت: اورژانس هوایی استان قم همچنین توانست از نظر شاخص انتقال تعداد مصدومان حوادث رانندگی نیز رتبه اول را در کشور کسب کند که نشان دهنده اهمیت این پروازها بوده است.

وی با بیان اینکه اورژانس هوایی استان قم از نظر شاخص تعداد پرواز، رتبه دهم را کسب کرد گفت: این موضوع نیز نشان می دهد که بالگرد اورژانس استان قم موفق شده با تعداد پرواز کمتر، این تعداد مصدوم را از سطح جاده های استان منتقل کند.

فراهانی بیان داشت: بیشترین پرواز بالگرد اورژانس هوایی استان قم در سال گذشته مربوط به فروردین ماه با 22 پرواز و کمترین پرواز نیز در آبان ماه با یک پرواز بوده است.

سخنگوی اورژانس 115 قم گفت: میانگین پروازهای صورت گرفته منجر به انتقال حداقل 2.5 نفر مصدوم و بیمار شده است که طبق بررسی های صورت گرفته کمتر از 10 نفر از مصدومان و بیماران منتقل شده فوت شده اند.

نظر شما