حوزه علمیه و ستاد مبارزه با مواد مخدر تفاهم نامه همکاری امضا کردند

۱۳۹۸/۰۲/۳۰ - ۰۳:۰۹:۴۶
کد خبر: ۸۴۸۱۸۱
حوزه علمیه و ستاد مبارزه با مواد مخدر تفاهم نامه همکاری امضا کردند
تفاهم نامه همکاری مشترک میان ستاد مبارزه با مواد مخدر و حوزه علمیه عصر در مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم امضا شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، تفاهم نامه همکاری مشترک میان ستاد مبارزه با مواد مخدر و حوزه علمیه با حضور آیت الله اعرافی و سردار مومنی در مرکز مدیریت حوزه های علمیه امضا شد.

آیت الله اعرافی در این دیدار تصریح کرد: برای برخورد با مواد مخدر مطالعات فراگیر دارای اهمیت بوده و حضور روحانیت برای پیشگیری از نابودی قبح اعتیاد می تواند موثر واقع شود که خوشبختانه استفاده از این ظرفیت در تفاهمنامه ستاد مبارزه با مواد مخدر با مرکز مدیریت حوزه های علمیه پیش بینی شده است.

مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه این تفاهم نامه در بازه زمانی پنج ساله منعقد شده، تاکید کرد: محورهای مطالعات و تحقیقات پیرامون آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد و آگاهی بخشی به روحانیون حوزه های علمیه به عنوان نمایندگان حوزه در شهرها و روستاها در این تفاهم نامه پیگیری و دنبال می شود.

در بخشی از این جلسه سردار مومنی بیان کرد: اولویت پایدار ما پیشگیری از افزایش وسعت مواد مخدر بوده و این کار به تنهایی از یک نهاد خاص بر نمی آید و لازم است تمام نهادهای فرهنگ ساز ورود کنند و حوزه علمیه یکی از مهم ترین نهاد های فرهنگی کشور است.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه روحانیون و مبلغین حوزوی در ماه های محرم و رمضان در بین مردم حضور پیدا می کنند، ظرفیت بالایی در این زمینه وجود دارد.

 

نظر شما
پرونده ویژه