برگزاری جشن هفدهم رمضان در مسجد مقدس جمکران

۱۳۹۸/۰۲/۳۱ - ۱۳:۰۹:۱۹
کد خبر: ۸۴۸۹۱۴
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: برگزاری محفل شعر «آیه‌های انتظار» و ویژه برنامه سالروز تاسیس مسجد مقدس جمکران به فرمان امام زمان(علیه السلام) و لیالی قدر از برنامه‌های پیش‌روی این مکان مقدس در ماه مبارک رمضان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام یاسین حسین آبادی از برگزاری جشن ولادت امام حسن مجتبی(علیه السلام) در مسجد مقدس جمکران خبر داد و گفت: با توجه به همزمانی شام ولادت امام حسن(علیه السلام) بامراسم دعای توسل مسجد مقدس جمکران، مراسم دعای توسل این هفته با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین الیاسی و مداحی حاج سیدرضا تحویل‌دار برگزار می شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: بعد از اتمام مراسم دعای توسل، محفل شعر «آیه های انتظار» با حضور شش تن از شعرای آیینی برجسته کشور و با موضوع مسجد مقدس جمکران و امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) برگزار می شود.

وی ادامه داد: همچنین، از شب ولادت امام حسن مجتبی(علیه السلام) جُنگ خانوادگی در صحن جامع مهدوی برای خانواده ها به ویژه کودکان و نوجوانان برگزار می شود که شامل مجموعه کاملی از سخنرانی، مسابقه، همخوانی، اجرای سرود و امثال آن است.

‌‌‌‌‌‌‌حسین‌آبادی درباره برنامه های پیش بینی شده برای گرامیداشت هفدهم رمضان سالروز تاسیس مسجد مقدس جمکران بیان کرد: در شب هفدهم رمضان ویژه برنامه ای با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی و مدیحه سرایی حاج عباس حیدرزاده و نیکبختیان و شعرخوانی صابر خراسانی در صحن جامع مهدوی برگزار می شود.

وی اضافه کرد: تقدیر از خانواده شهید مدافع حرم قربان‌‌خوانی هم از جمله برنامه های پیش بینی شده برای شب هفدهم رمضان در مسجد مقدس جمکران است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در ادامه درباره برنامه های میعادگاه منتظران ویژه لیالی قدر، گفت: شب نوزدهم دعای جوشن کبیر با نوای سیدعلی حسینی نژاد زمزمه شده و سخنرانی و مراسم احیاء هم توسط حجت الاسلام سیدحسین مومنی انجام می شود.

وی اضافه کرد: در شب بیست و یکم سخنرانی و احیاء توسط آیت‌الله سیدمهدی میرباقری انجام و دعای جوشن کبیر توسط حاج عباس حیدرزاده قرائت می شود. شب بیست و سوم سخنرانی و مراسم احیاء توسط حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی و قرائت دعای جوشن کبیر و مرثیه خوانی توسط حاج غلامرضازاده انجام می شود.

حسین‌آبادی با بیان اینکه برنامه‌های لیالی قدر در مسجد مقدس جمکران بعد از نماز مغرب و عشاء آغاز می شود، خاطرنشان کرد: این برنامه ها تا 2 و 20 دقیقه بامداد ادامه دارد.

 

نظر شما
پرونده ویژه