فراخوان هشتمین دوره آموزشی شعر جوان کشور منتشر شد

۱۳۹۸/۰۳/۰۴ - ۱۰:۵۸:۵۴
کد خبر: ۸۵۰۲۸۰
فراخوان هشتمین دوره آموزشی شعر جوان کشور منتشر شد
هشتمین دوره آموزشی شعر جوان انقلاب اسلامی «آفتابگردان‌ها» برای پذیرش اعضای جدید از میان شاعران نوجوان و جوان فراخوان داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، واجدان شرایط باید دست‌کم 10 شعر را به دفتر شعر موسسه فرهنگی هنری «شهرستان ادب» ارسال دارند. هیچ محدودیتی از نظر قالب و موضوع وجود ندارد اما در صورت ارسال اشعار در قالب‌های کوتاه مانند رباعی، لازم است تعداد 20 شعر بفرستند. کارشناسان دفتر شعر از این میان بخشی از شرکت‌کنندگان در فراخوان را گزینش کرده، و برای شرکت در مرحله دوم به صورت مصاحبه تلفنی دعوت می‌کنند و از آنان پرسش‌هایی درباره دانش و سوابق ادبی می‌پرسند.

شرکت در این دوره‌ها رایگان است و شرکت‌کنندگان از امتیازاتی برخوردار خواهند شد که از جملۀ آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد: شرکت در اردوهای چندروزه آموزشی با حضور شاعران و استادان برجسته، مشاوره و نقد شعر اعضا توسط شاعران و کارشناسان مطرح به صورت تلفنی و حضوری در طول دوره، نقد مکتوب شعر اعضا به قلم منتقدان و شاعران سرشناس، ارائۀ سیر مطالعاتی و اهدای هدفمند بیش از بیست عنوان کتاب شاخص، زمینه‌سازی ارتباط با شاعران صاحب‌قلم امروز و شرکت در محافل ممتاز ادبی.

متقاضیان پس از ثبت‌نام تا نیمۀ تیر 1398 فرصت دارند تا آثار خود را به دفتر شعر شهرستان ادب تحویل دهند. این مهلت تمدید نخواهد شد. نیمۀ مرداد نتایج مرحلۀ اول و پایان شهریور نتایج مرحلۀ دوم اعلام خواهد شد و در ابتدای آبان 1398 دوره به صورت رسمی آغاز به کار خواهد کرد.

برنامه‌هایی همچون نقد تلفنی و حضوری آثار، دوره‌های مطالعاتی تخصصی، نقد مکتوب در کارگاه‌ها توسط استادان سرشناس و اردوهای چندروزه آموزشی از جمله برنامه‌های این دوره آموزشی است.

علاقمندان به شرکت در این دوره‌ها می‌توانند به نشانی اینترنتی دو سایت شهرستان ادب (shahrestanadab.com) و همچنین آفتابگردان‌ها(aftabgardanha.com) مراجعه کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر نیز می‌توانند با شمارۀ 02177517830 داخلی 130 تا 133 تماس بگیرند یا با نشانی تلگرامی دفتر شعر https://t.me/office4poem مکاتبه کنند. همچنین کانال اطلاع‌رسانی فراخوان دورۀ هفتم آفتابگردان‌ها به نشانی  https://t.me/farakhan_aftabgardanha_8  راهنمای علاقه‌مندان است.

دوره‌های آموزشی آفتابگردان‌ها را دفتر شعر مؤسسه فرهنگی هنری «شهرستان ادب» در تابستان 1390 راه‌اندازی کرده است و از آن زمان به صورت سالانه برگزار می‌کند. هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی، کمک به پویایی شعر جوان کشور، کشف و پرورش استعدادها و زمینه‌سازی برای رویش نسل جدید شاعران انقلاب اسلامی است. بدین ترتیب، هر ساله، در قالب این دورۀ‌ آموزشی، ده‌ها شاعر جوان و مستعد از سراسر کشور و به ویژه شهرستان‌ها، شناسایی شده و به عضویت دوره‌ در می‌‌آیند.

رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با شاعران به این دوره‌های آموزشی اشاره کرده و فرموده بودند: «شنیدم شهرستان ادب فعالیت‌های دانش‌آموزی راه انداخته، افراد را جمع می‌کند، دانش‌آموزهای ما، جوان‌های ما، نوجوان‌های ما، دختر ما، پسر ما، شعر می‌گویند آن هم به این خوبی، با این مضامین خوب، با این تخیل قوی، این خیلی خوب است...»

 

Farakhan Poster

 

نظر شما