با هدف معرفی و آشنایی بازدیدکنندگان با جشنواره کتابخوانی رضوی صورت پذیرفت؛

حضور غرفه اداره کل کتابخانه‌های عمومی قم در هفتمین نمایشگاه «قرآن و عترت»

۱۳۹۸/۰۳/۰۴ - ۱۳:۱۸:۰۹
کد خبر: ۸۵۰۳۸۵
حضور غرفه اداره کل کتابخانه‌های عمومی قم در هفتمین نمایشگاه «قرآن و عترت»
همزمان با برگزاری «هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت»، غرفه اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم با محوریت معرفی و آشنایی بازدیدکنندگان با جشنواره کتابخوانی رضوی در مجتمع ناشران راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، بهرام سرمست استاندار قم، سید موسی حسینی کاشانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سیدمحمد آتش زر، رئیس شورای اسلامی شهر قم و دیگر مقامات عالی استان با حضور در غرفه اداره کل کتابخانه ها، با کتابداران گفتگوکردند و از نزدیک با فعالیت های فرهنگی این اداره کل آشنا شدند.

حجت الاسلام والمسلمین امیرعطاءاله جباری، مدیرکل کتابخانه های عمومی، هدف از راه اندازی و حضورِ غرفه اداره کل در نمایشگاه «قرآن و عترت» را ترویج و معرفی کتب نهمین جشنواره رضوی عنوان کرد و افزود: این اقدام فرهنگی مذهبی در راستای آشنایی عموم مردم با فرهنگ و سیره عملی اهل بیت عصمت و طهارت است. وی سپس به بخش ویژه این دوره از جشنواره همچون معرفی کتاب هایی با موضوع امام جواد(ع) و انتخاب منابع آزاد و مورد علاقه توسط مخاطبین اشاره کرد و افزود: در این دوره نیز، تنوع و خلاقیت دیگری در این جشنواره همچون گذشته رخ داده است.

حجت الاسلام والمسلمین جباری با قدردانی از مشارکت فعال اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل استانداری قم، ستاد اقامه نمازجمعه، آستان مقدس حضرت معصومه(س) و موسسه کتاب خوب در همکاری با اداره کل کتابخانه ها در برگزاری این جشنواره گفت: این اداره کل با هدف اطلاع رسانی دقیق و آگاهی رسانی به عموم افراد برای شرکت در این مسابقه ملی، تمام تلاش و نیروی خود را برای برگزاری باشکوه این جشنواره با همراهی مسئولین و دستگاه های اجرایی خواهد کرد.

وی گفت: این غرفه همچون سال گذشته دارای بخش‌های نابینایان، کودک و نوجوان، بزرگسال و همچنین بخش برگزاری مسابقه ویژه جشنواره کتابخوانی رضوی است و در این غرفه کتابداران و کارشناسان ستادی به ارائه خدمات کتابخانه‌ها و دستاوردهای فرهنگی آن و همچنین تشویق مراجعه کنندگان به امر مطالعه می پردازند. وی گفت: این نمایشگاه که به نام قرآن و عترت است بهترین فرصت برای اطلاع‌رسانی به مخاطبین در حوزه ترویج فرهنگ رضوی است؛ به ویژه اینکه خانواده‌‎ها همراه با فرزندانشان در نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند، ضمن آنکه کتاب های برگزیده نیز، خوش خوان و دارای نثری روان و در عین حال مستند و کاربردی است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گفت: کارشناسان اداره کل و کتابداران، بیش از 1 هزار نسخه بروشور معرفی منابع نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی را میان غرفه داران و علاقمندان به کتاب در نمایشگاه توزیع کرده اند. وی ضمن تشکر از حضور استاندار محترم در غرفه اداره کل کتابخانه ها گفت: این حضور باعث دلگرمی کتابداران و کارکنان و توجه ایشان به امر فرهنگ است.

جباری در پایان ابراز امیدواری کرد: بتوانیم از ظرفیت‌های خوبی که در سطح این نمایشگاه فراهم است، در برگزاری هرچه بهتر جشنواره خانواده محور کتابخوانی رضوی در استان قم استفاده کنیم

 یادآور می شود زهرا عبدی، نویسنده کتاب «امام رضا علیه السلام» از منابع برگزیده نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در گروه سنی کودک، با حضور در غرفه اداره کل کتابخانه ها با کودکان و نوجوانان به گفت و گو پرداخت و کتاب های خود را همراه با امضا به علاقمندان اهدا کرد.

 گفتنی است نمایشگاه موضوعی کتاب، نمایش کتب بریل، قصه گویی و نقاشی و برپایی ایستگاه نقاشی با محوریت جشنواره رضوی از دیگر برنامه های فرهنگی غرفه اداره کل کتابخانه ها بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز