آیت الله فاضل لنکرانی:

امام علی (ع) تجلی حقیقت قرآن است

۱۳۹۸/۰۳/۰۷ - ۰۰:۱۶:۳۱
کد خبر: ۸۵۱۳۲۸
امام علی (ع) تجلی حقیقت قرآن است
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار گفت: امام علی (ع) تجلی حقیقت قرآن است و ولایت ایشان ولایت الله و حب علی، عبادت الله است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی طی سخنانی با این‌که بیش از 300 آیه در قرآن در خصوص حضرت علی (ع) آمده است، ادامه داد: انسان متحیر می‌ماند زمانی که می‌خواهد از ایشان صحبت کند و باید یکی از خواسته‌های ما انسان‌ها در شب قدر این باشد که بخشی از رزق ما را خداوند معرفت امام علی (ع) قرار بدهد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به حدیث صحیفه المومن حب علی بیان داشت: روز قیامت نامه‌ عمل مؤمن با حب امام علی (ع) مهر می‌خورد و به‌عبارت‌دیگر روز قیامت انسانی مؤمن است که در نامه عمل او عنوان اصلی و اول حب ایشان باشد.

وی ادامه داد: این به این دلیل است که اگر کسی حب به امام علی (ع) نداشته باشد حب به خداوند ندارد این‌ها شعار نیست بلکه جزء اعتقادهای اصلی ما است که اگر کسی امام علی (ع) را باور نداشته باشد دین را باور ندارد و اگر کسی ایشان را باور نداشته باشد درواقع خدا را باور ندارد.

آیت‌الله فاضل لنکرانی بابیان این‌که امام علی (ع) مظهر ایمان به خدا است، تصریح کرد: پیغمبر اسلام به امام علی (ع) فرمود اگر تو نبودی بعد از تو مؤمن از غیرمومن شناخته نمی‌شد.

وی ادامه داد: امام علی (ع) حقیقت قرآن است به‌طوری‌که قرآن و امام علی، حسن و حسین قابل جدا شدن از هم نیستند و علاوه بر این قرآن و دوازده امام باهم شناخته می‌شوند و ایمان انسان را رقم می‌زنند.

وی بابیان این‌که تبعیت از امام علی (ع) از فرائض الهی است، بیان داشت: خداوند فرموده است که از ایشان اطاعت کنیم و به این وسیله انسان می‌تواند از ظلمات بیرون بیاید و داخل نور شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: هر کس حضرت علی (ع) را دوست داشته باشد خدا را دوست دارد و هر کسی با امام علی (ع) دشمن باشد با خدا دشمن است، جنگ با علی جنگ با خدا است و صلح با علی صلح با خدا است.

وی با بیان این که باید معرفت انسان‌ها نسبت به امیرالمومنین (ع) افزایش پیدا کند، خاطرنشان کرد: در رأس حاجات ما باید این باشد که خداوند محبت و ولایت امام علی (ع) را در دل ما قرار بدهد.

آیت الله فاضل لنکرانی افزود: انسان هر چقدر معرفت امام علی (ع) در درونش بیشتر شود عبادتش تغییر پیدا می‌کند و اخلاق، بصیرت و آگاهی‌اش به جامعه بیشتر می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز