معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س):

اجلاسیه اعتاب مقدس جهان در قم برگزار می‎شود

۱۳۹۸/۰۳/۱۲ - ۰۱:۱۵:۴۹
کد خبر: ۸۵۳۴۶۴
اجلاسیه اعتاب مقدس جهان در قم برگزار می‎شود
معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) اجلاسیه اعتاب مقدس جهان به میزبانی حرم مطهر حضرت معصومه(س) در قم برگزار می‎شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام مهدی احمدی در نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، گفت: برای تعیین شعارهای دهه کرامت، مقدماتی بر اساس حدیثی از امام رضا(ع) درنظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: محورهایی برای دهه کرامت درنظر گرفته ایم که در آنها به شعال سال، بیانیه گام دوم انقلاب، شرایط سیل، سالروز انتصاب رهبری معظم انقلاب، روز عفاف و حجاب و هجمه دشمن به سپاه توجه شده است.

وی به برنامه های دهه کرامت اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه هایی نظیر تعویض پرچم حرم حضرت معصومه(س)، جشن بزرگ همراهی، نمایشگاه بهشت بانو، برپایی محل دائمی فروشگاه آفرینش های فرهنگی، همایش تجلیل از حافظان قرآن کریم، رونمایی از آثار هنری حرم، رونمایی از کتابخانه دیجیتال حضرت معصومه(س) و پویش کتاب با موضوع حضرت معصومه(س) تدارک دیده شده است.

حجت الاسلام احمدی به بخش دوم برنامه ها پرداخت و تصریح کرد: اجتماع هیأت های مذهبی، برگزاری برنامه ویژه در 10 مسجد و بوستان، برگزاری مسابقه قرآنی با عنوان سابقون و همایش در پناه بانو به مناسبت روز عفاف و حجاب دیگر بخش های دهه کرامت است.

وی در تشریح بخش سوم برنامه های دهه کرامت خاطرنشان ساخت: بخش حریم رضوان از روز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) با آغاز جشن های دهه کرامت کلید می خورد. جشنواره مردمی کرامت، اعزام کاروان سفیر کریمه، برپایی کنگره شعر فاطمی با حضور شاعران سراسر کشور، همایش دختران آفتاب، برنامه رسانه ای ایوان آینه و کارگاه هنری فاطمی نیز در این بخش گنجانده شده است.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) ادامه داد: همچنین اجلاسیه اعتاب مقدس جهان با حضور تولیت ها به میزبانی حرم حضرت معصومه(س) برگزار خواهد شد و کاروان سفیران کریمه اهل بیت در کشورهای خارجی حضور می یابند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره مردمی دهه کرامت با همکاری ستاد بزرگداشت دهه کرامت و کانون های مساجد گفت: در سراسر کشور آذین بندی و محله آرایی انجام می گیرد، برنامه نذر شادی را برای مناطق سیل زده در نظر گرفته ایم و کاروان کرامت متشکل از هنرمندان را تا حرم امام رضا(ع) اعزام خواهیم کرد که آنها برنامه هایی را در مسیر برگزار می کنند.

حجت الاسلام احمدی با تأکید بر مردمی بودن ایستگاه های کریمانه افزود: جشنواره مردمی دهه کرامت می خواهیم نمکی از آستان مقدس باشد و به شکل مردمی اداره شود و جشن ها نهادینه شود.

 

نظر شما