استاندار قم تاکید کرد

شکاف میان مراکز علمی با دستگاه‌های اجرایی و بخش صنعت از بین برود

۱۳۹۸/۰۳/۱۳ - ۰۱:۵۰:۲۲
کد خبر: ۸۵۴۰۲۴
شکاف میان  مراکز علمی با دستگاه‌های اجرایی و بخش صنعت از بین برود
استاندار قم بر ضرورت تعامل‌ و کاهش شکاف بین نهادهای علمی و پژوهشی استان با دستگاه‌های اجرائی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، بهرام سرمست در نشست با مدیران پژوهشگاه حوزه و دانشگاه که در سالن جلسات این پژوهشگاه برگزار شد، با اشاره به جایگاه فقاهت و علم در قم، اظهار کرد: ارتباط مناسبی بین حوزه و دانشگاه در قم وجود دارد که نمود عملی آن در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به چشم می‌خورد.

استاندار قم با بیان لزوم کاهش فاصله بین مراکز اجرایی و مراکز آموزشی حوزوی و دانشگاهی افزود: مدیران نباید خود را بی نیاز از مباحث علمی و کارشناسی بدانند و در ارائه طرح‌های توسعه محور و کلان استان به توجیه علمی و پشتوانه مطالعاتی توجه داشته باشند.

سرمست با تاکید بر ضرورت استفاده از نظرات صاحب نظران در تصمیم‌گیری و برنامه ریزی در مسائل مختلف استان تصریح کرد: رویکرد مدیریت استان بهره‌گیری از ظرفیت مراکز علمی پژوهشی در تصمیمات اجرایی است.

وی به جایگاه ویژه پژوهشگاه حوزه و دانشگاه استان قم در مباحث علمی و حوزوی اشاره کرد و گفت: مشارکت این پژوهشگاه در ارائه نسخه عملی و برنامه راهبردی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش نشاط جامعه متناسب با آموزه‌های دینی ضروری است.

سرمست همچنین با اشاره به برنامه ریزی برگزاری انتخابات سال جاری مطابق قانون و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در استان، بر مشارکت نهادهای علمی‌ و پژوهشی برای تدوین برنامه و راهکارهای افزایش مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تاکید کرد .

لازم به ذکر است استاندار قم در حاشیه این نشست از کتابخانه و دیگر‌بخش‌های این پژوهشگاه بازدید کرد.

 

نظر شما