فرماندار قم تاکید کرد

فرصت های ناشناخته شغلی در قم برای جوانان تبیین شود

۱۳۹۸/۰۳/۱۳ - ۰۲:۲۵:۰۶
کد خبر: ۸۵۴۰۲۶
فرصت های ناشناخته شغلی در قم برای جوانان تبیین شود
فرماندار قم با اشاره به ظرفیت‌های اشتغال موجود در استان گفت: قم مملو از فرصت‌های ناشناخته اشتغال بوده و باید راه‌های ایجاد شغل را به آنها آموزش دهیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مرتضی حیدری در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان قم گفت: وجود دریاچه نمک و مراکز مختلف دینی و علمی فرصت‌های گران‌بهایی در زمینه اقتصادی و اشتغال به وجود آورده است.

وی گفت: برای ایجاد اشتغال توسط تشکل‌های مردم‌نهاد ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره با سود ۴ درصد پرداخت می‌شود که نشان از توجه نظام به جوانان است.

وی تصریح کرد: پر کردن اوقات فراغت در سطح دنیا یک صنعت محسوب می‌شود و بخشی از تشکل‌های مردم‌نهاد نیز برای همین منظور در سطح کشور راه‌اندازی شده است، تقویت این تشکل‌ها برای ایجاد اشتغال باید در اولویت استان قرار بگیرد.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: ثمرات جمهوری اسلامی در تمام بخش‌ها به‌ویژه در بخش جوانان بسیار امیدوارکننده است، افزایش وام ازدواج به ۳۰ میلیون تومان اقدام بسیار ارزشمندی بود.

فرماندار قم بیان کرد: برای دریافت وام ازدواج در استان قم هیچ متقاضی در نوبتی وجود نداشته و افراد بدون معطلی وام خود را دریافت می‌کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: افتتاح مجتمع بزرگ ورزشی شهدای دروازه ری با زیربنایی بیش از ۷ هزار مترمربع در یکی از مناطق محروم استان یکی از اتفاقات مثبت استان از ابتدای سال جاری بود که می‌تواند در ارتقای سطح زندگی ساکنان پیرامونی آن موثر باشد.

حیدری در ادامه عنوان کرد: استان قم از یک منظر مواجه با آسیب‌های اجتماعی بوده و از سوی دیگر نیز نهادهای مختلفی در رابطه با مقابله با انواع آسیب‌های اجتماعی مشغول خدمت هستند که باید کفه ترازو دستگاه‌های فعال در رابطه با نا هنجاری‌های اجتماعی سنگین‌تر باشد.

وی بیان کرد: در باورهای اعتقادی و دینی حتی وجود یک مورد آسیب اجتماعی قابل‌تحمل و پذیرفتنی نیست، برای رفع برخی از آسیب‌های مختلف به تعامل، همفکری و مطالعه نیاز است.

فرماندار قم گفت: برای جلوگیری از طلاق ۲۵۰ هزار تومان هزینه مشاوره برای هر فردی توسط اداره کل ورزش و جوانان پرداخت می‌شود.

وی عنوان کرد: در انجام فعالیت‌های فرهنگی دستگاه‌های استانی نگران موازی کار نباشند و با تمام توان نسبت به تنوع و حجم برنامه‌های فرهنگی برنامه‌ریزی و اقدام داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: حجم هجمه‌های فرهنگی و اقتصادی دشمنان علیه کشور بی‌سابقه است اما بااین‌وجود کشور روی پای خود ایستاده و معضلات فرهنگی و اجتماعی نیز به‌صورت متناوب در حال مداوا شدن است.

وی اضافه کرد: افزایش آمار ازدواج و کاهش طلاق از اولویت‌های اصلی استان است و عملکرد دستگاه‌های استان در پایان سال در این زمینه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز