معاون بهبود تولیدات گیاهی استان قم خبر داد

آغاز برداشت گندم از مزارع قم

۱۳۹۸/۰۳/۲۰ - ۰۹:۵۴:۴۹
کد خبر: ۸۵۶۱۳۳
آغاز برداشت گندم از مزارع قم
معاون بهبود تولیدات گیاهی استان قم گفت:برداشت گندم از ۱۰ روز قبل در هفت هزار و ۲۰۰ هکتار زمین زیر کشت در استان آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محمد علی سلامی معاون بهبود تولیدات گیاهی استان، گفت: برداشت گندم از ۱۰ روز قبل در هفت هزار و ۲۰۰ هکتار زمین زیر کشت در استان آغاز شده است.

وی با اشاره به پیش بینی برداشت ۳۰ هزار تنی گندم از مزارع استان، افزود: استان قم دارای ۶ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم آبی و یک هزار و ۲۰۰ هکتار سطح زیر کشت گندم دیم است که کار برداشت این مزارع با استفاده از ۷۰ کمباین بومی و مهاجر ادامه دارد.

سلامی افزود: خرید تضمین گندم در سال جاری با قیمت هر کیلو ۱۷۰۰ تا ۱۷۸۰ تومان انجام می‌شود و مبلغ آن نیز طی ۱۰ روز به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

حمیدی کارشناس زراعت هم میانگین برداشت استان قم را نسبت به آمار کشوری بالاتر دانست و گفت: در استان قم بیش از پنج تن در هر هکتار گندم از مزارع برداشت می‌شود، در حالی که میانگین کشوری این آمار ۴ تن در هکتار است.

وی افزود: در این شرایط برای تولید گندم در هر هکتار به طور میانگین حدود پنج هزار متر مکعب آب مصرف شده است.

این کارشناس زراعی همچنین از کاهش مصرف آب در سال جاری خبر داد و گفت: بارش مناسب در زمستان و بهار سبب شد تا در روز‌های بارانی چاه‌های آب خاموش شوند.

نظر شما