مدیرکل ورزش و جوانان قم خبر داد:

قم میزبان ۴ رشته در مسابقات استعدادهای برتر ورزشی کشور

۱۳۹۸/۰۳/۲۱ - ۱۴:۰۶:۳۰
کد خبر: ۸۵۶۸۴۰
قم میزبان ۴ رشته در مسابقات استعدادهای برتر ورزشی کشور
مدیرکل ورزش و جوانان قم گفت: با پیگیری های صورت گرفته این استان در دومین دوره استعدادهای برتر ورزشی ایران در رشته‌های کاراته آقایان، تکواندو بانوان، هندبال بانوان و فوتسال آقایان به عنوان میزبان انتخاب شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، رسول منعم در مجمع سالیانه هیأت بسکتبال قم، در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان، با بیان اینکه حضور موفق تیم‌های استان برای درخشش در دومین المپیاد استعدادهای برتر با جدیت پیگیری می‌شود، گفت: میزبانی از این رقابت‌ها به طور قطع فرصتی برای پیشبرد ورزش قهرمانی در قم را فراهم می‌کند.

وی، با تاکید بر آمادگی این استان برای میزبانی از مسابقات کشوری و اردوهای تیم ملی گفت: نزدیکی به تهران، وجود زیرساخت‌های مهم ورزشی و همچنین اهتمام مدیران استان موجب شده تا فرصت برای میزبانی مسابقات کشوری در قم فراهم باشد.

منعم، هیأت بسکتبال در سال‌های گذشته برنامه جامع و منظمی داشته است گفت: فدراسیون بسکتبال در دو سال گذشته یکی از فدراسیون‌های موفق در مسابقات ملی و بین المللی بوده است که توفیقات بسیاری را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه تحول بسکتبال استان‌ها و توجه ویژه به این رشته ورزشی در استان‌ها در سال‌های اخیر مورد توجه فدراسیون قرار گرفته است، گفت: واگذاری سالن شهید رضائیان به هیأت بسکتبال در سال گذشته، موجب توسعه فعالیت‌های این رشته ورزشی در قم شده است.

منعم، برگزاری مجامع سالیانه را از مفاد اصلی اساسنامه هیأت‌های ورزشی دانست و گفت: دلیل اهمیت و تاکید بر برگزاری مجمع سالیانه هیأت‌های ورزشی، بررسی عملکرد اجرایی، مالی و برنامه‌های آتی هیأت‌ها با حضور بالاترین مسئولان ورزشی رشته و نخبه‌های رشته‌های ورزشی به منظور بازبینی و تبادل نظر درباره عملکرد هیأت هاست.

وی، برگزاری مجمع سالیانه هیأت‌های ورزشی را اقدامی بی سابقه در استان دانست و گفت: در چند ماه گذشته مجمع سالیانه ۹ هیأت ورزشی استان با حضور مسئولانی فدراسیون‌های مربوطه برگزار شده است و این در حالی است که برخی از این مجمع‌ها سال‌ها اقدام به تشکیل جلسه نداده بودند.

وی با بیان اینکه باید تمام هیأت‌های ورزشی در سه ماهه اول سال مجمع سالیانه خود را برگزار کنند، اظهار داشت: مجمع سالیانه فرصتی برای طرح نقاط ضعف و قوت و تصمیم برای بهبود عملکرد و مسیر حرکتی هیأت هاست.

منعم ادامه داد: حمایت از مستعدان حضور در المپیاد ۲۰۲۰ ژاپن از جمله اقدام‌هایی است که به طور جدی در دستور کار اداره کل ورزش و جوانان قم قرار گرفته است و در این زمینه حمایت‌های لازم در بخش مادی و معنوی از قهرمانان استان صورت خواهد گرفت.

وی گفت: فرصت اوقات فراغت فرصتی مناسب برای افزایش کمی و کیفی شاخص‌های ورزشی استان است که باید از این فرصت بهترین استفاده شود.

مدیرکل ورزش و جوانان قم اظهار داشت: این استان ظرفیت خوبی در بسکتبال کشور داشته و دارد و باید برنامه ریزی برای ارتقای جایگاه قم در این رشته ورزشی با جدیت پیگیری شود.

منعم، بسکتبال را از رشته‌های دارای اولویت این اداره کل دانست و گفت: علاوه بر سالن شهید رضائیان که به عنوان خانه بسکتبال در اختیار این هیأت قرار گرفته است به دنبال فعال سازی این رشته ورزشی در سالن پیامبر اعظم (ص) هستیم.

نظر شما