تفاهم‌نامه همکاری ستاد مبارزه مواد مخدر و حوزه علمیه خواهران امضا شد

۱۳۹۸/۰۳/۲۲ - ۱۳:۳۴:۳۲
کد خبر: ۸۵۷۳۷۳
تفاهم‌نامه همکاری ستاد مبارزه مواد مخدر و حوزه علمیه خواهران امضا شد
تفاهم‌نامه همکاری ستاد مبارزه مواد مخدر کشور با حوزه‌های علمیه خواهران روز چهارشنبه طی آیینی با حضور سردار سعید منتظر المهدی معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی این ستاد در مرکز حوزه های خواهران در قم به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان قم در این آیین اظهار کرد: تفاهم‌نامه مذکور از آبان ماه سال گذشته در دست تدوین و پیگیری بوده است.

ابوالفضل شریفی ادامه داد: تربیت کادر متخصص از ضروریات اصلی در زمینه فعالیت و پیشگیری از مواد مخدر به‌ویژه در سطح مدارس است که بانوان طلبه می‌توانند تاثیرگذاری عمیقی روی این مساله داشته باشند.

وی افزود: مدیریت حوزه علمیه خواهران در توجه به مسائل فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی موجود در سطح جامعه حساسیت خاصی دارد.

وی اهمیت تفاهم‌نامه مذکور را یادآوری کرد و گفت: با امضای این تفاهم‌نامه گام بزرگی در پیشگیری از اعتیاد در بین زنان جامعه برداشته خواهد شد.

شریفی در ادامه ابراز کرد: در ۴ سال گذشته ۸۰۰ زن معتاد در سطح استان قم شناسایی‌شده که ۶ درصد از جامعه معتادان استان را شامل می‌شوند، این افراد در مراکز ترک اعتیاد ساماندهی شده و در حال عبور از این بحران هستند.

وی با اشاره به برخی اقدام‌های سال گذشته استان در امر مبارزه با مواد مخدر گفت: در قالب طرح «دوباره زندگی» سال گذشته ۱۴۱ بهبودیافته از مواد مخدر جشن ازدواج مجدد خود را برگزار کردند.

این تفاهم‌نامه با موضوع هم کاری‌های آموزشی، فرهنگی، تبلیغی و پژوهشی در اجرای برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اعتیاد بر اساس سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب به امضا دو طرف رسید.

برنامه‌ریزی و اجرای مشترک طرح‌های پیشگیری، اطلاع‌رسانی، آگاه‌سازی و توانمندسازی به همراه همکاری در برگزاری همایش‌های مشترک، ایجاد زمینه آموزش‌های پیشگیرانه و توانمندسازی طلاب، معرفی نیازها و اولویت‌های پژوهشی در دوره‌های مقدماتی و تکمیلی از زمینه‌های اجرای این تفاهم‌نامه است.

هدف اصلی از انعقاد این تفاهم‌نامه اجتماعی شدن امر مبارزه با مواد مخدر با استفاده از بانوان مبلغ در سطح کشور است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز