امام جمعه قم:

مقام معظم رهبری با اقتدار دروغگویی و بی منطقی ترامپ را به دنیا ابلاغ کردند

۱۳۹۸/۰۳/۲۴ - ۱۳:۰۱:۳۰
کد خبر: ۸۵۷۹۴۵
مقام معظم رهبری با اقتدار دروغگویی و بی منطقی ترامپ را به دنیا ابلاغ کردند
امام جمعه قم گفت: دروغگویی، زورگویی و بی منطق بودن ترامپ را رهبری معظم انقلاب به تمام جهان ابلاغ کرد، در دنیا افرادی شاید باشند که از پیام های مستکبرانه ترامپ حساب ببرند، اما ملت بزرگ ایران با درس آموزی از مکتب امام حسین(ع) در برابر این پیام ها فریاد می زنند که هیهات منه الذله.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم که امروز  در مصلی قدس برگزار شد به موضوع تقوا اشاره کرد و گفت: معیار قبولی اعمال تقوا است و باید رفتار ما و اعمال ما هم از نظر شرایطی که برای صحت گفته اند، صحیح باشد و هم از درون این اعمال با تقوا همراه باشد تا مورد قبول حق تعالی قرار گیرد.

امام جمعه قم گفت: وقتی انسان به محرمات نزدیک نشد و واجبات را رعایت کرد، هیچ قدرتی توانایی ندارد که دیگر مردم را از اسلام دور کند.

وی در ادامه به روز جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: این موضوع به فرمان امام راحل تاسیس شد که به آنها تبریک می گوییم و آرزوی توفیق داریم.

آیت الله سعیدی همچنین به سالروز شهادت عموی پیامبر(ص) اشاره کرد و گفت: حضرت حمزه سید الشهدا(ع) خدمات ارزشمندی ارائه کردند و امام سجاد(ع) در مورد ایشان فرمودند که هیچ روزی بر پیامبر(ص) مانند جنگ احد سخت تر نبود که عمومی پیامبر(ص) به شهادت رسیدند.

امام جمعه قم همچنین به سالروز شهادت زائران حرم رضوی به دست منافقین اشاره کرد و گفت: یاد و خاطره آنها را گرامی داشته و باید بدانیم که همواره منافقین در راستای ضربه زدن به مردم بیگناه تلاش داشته اند.

وی در ادامه با اشاره به مسائل سیاسی روز گفت: مردم اطمینان داشته باشند که همانگونه که رهبری معظم انقلاب با ژرف اندیشی فرمودند که نه جنگ اتفاق می افتد و نه با آمریکا مذاکره می کنیم، منطق ملت ایران مقاومت است، مقاومت با داشتن پشتوانه استدال عمیق انجام می شود.

آیت الله سعیدی گفت: واکنش طبیعی هر ملت آزاده در مقابل آرایش تهاجمی دشمن، مقاومت است، مقاومت در برابر زورگویی و باج خواهی است، استقامات بر خلاف تسلیم در برابر دشمن، باعث فعالیت و نشاط و پیشروی است.

وی گفت: در زمینه مقاومت ما تجربه های بسیاری داشته و از سوی دیگر تجربه هایی را شاهد هستیم و از این رو باید همواره مقاومت دلیرانه داشته باشیم.

امام جمعه قم با اشاره به ترفند میانجیگری دشمنان گفت: در جریان هشت ساله دفاع مقدس نیز شاهد این بودیم اما با دیپلماسی مقاومت، شاهد شکست های پی در پی دشمنان هستیم.

آیت الله سعیدی گفت: امروز نیز همان بصیرت و شجاعت امام راحل را در مقام معظم رهبری ملاحظه می کنیم که عظمت ملت ایران را همواره می خواهند و پاسخ محکم ملت دلیر ایران فقط مقاومت است.

وی گفت: در سایه مقاومت آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، هزینه سازش از هزینه مقاومت به مراتب بیشتر است، تجربه های حکومت های سازش کار مصر را پیش رو داریم، تجربه سازش قذافی، سعودی ها و.... را مشاهده می کنیم که چگونه شکست خورده اند.

امام جمعه قم با اشاره به اهمیت مقاومت بر تسلیم گفت: این وعده الهی است که همواره پیروزی نهایی با افرادی است که مقاومت می کنند، از سوی دیگر ضرورت مقاومت بر این است که بر خلاف غرب باوران و افراد مایوس که در بوق می دمند که مقاومت بی فایده است، بدانند که مقاومت موجب آزادگی و پیشرفت خواهد شد.

وی همچنین به دیدار نخست وزیر ژاپن با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در این دیدار رهبری معظم انقلاب تاکید کردند که در حسن و جدی بودن شما تردیدی نداریم اما در مورد رئیس جمهور آمریکا از موضع عزت و اقتدار فرمودند که شخص ترامپ را شایسته پیام نمی دانم و پاسخی نیز به او ندارم و نخواهم داد.

آیت الله سعیدی گفت: این موضع گیری مقام معظم رهبری با توجه به این واقعیت است که پیام ترامپ به ایران آنقدر بچه گانه و مستکبرانه بود که رهبر فهیم انقلاب، اصلا آن را نپذیرفتند و لایق پاسخ دادن ندانستند.

امام جمعه قم گفت: جمهوری اسلامی ایران سال ها در قالب 1+5 مذاکره کرد و به نتیجه هم رسید اما آن کسی که آن را پاره کرد، خود آمریکایی ها بودند، رهبری معظم انقلاب فرمودند حال کدام فرد عاقلی است که کسی که زیر تمام مذاکره ها زده است، گفتگو کند.

وی تصریح کرد: دروغگویی، زورگویی و بی منطق بودن ترامپ را رهبری معظم انقلاب به تمام جهان ابلاغ کرد، در دنیا افرادی شاید باشند که از پیام های مستکبرانه ترامپ حساب ببرند، اما ملت بزرگ ایران با درس آموزی از مکتب امام حسین(ع) در برابر این پیام ها فریاد می زنند که هیهات منه الذله.

آیت الله سعیدی گفت: آنها می خواهند بار دیگر با مطرح کردن موضوع مذاکره، فشار را به ملت ایران بیشتر کند، تا زمانی که آمریکا اینگونه مستکبرانه سخن می گوید ما در برابر ستمگران ایستاده ایم.

 

 

نظر شما