به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی و اداره کل حفاظت محیط زیست؛

همایش «کودک و محیط زیست» در قم برگزار شد

۱۳۹۸/۰۳/۲۵ - ۱۳:۰۰:۳۷
کد خبر: ۸۵۸۳۶۵
همایش «کودک و محیط زیست» در قم برگزار شد
همایش «کودک و محیط زیست» به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم و با همکاری اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همراه با برپایی نمایشگاه عکس و تولید آثار کاردستی با استفاده از مواد بازیافتی توسط کودکان کتابخوان قمی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، همایش«کودک و محیط زیست» با حضور پرشور کودکان کتابخوان فعال در حوزه محیط زیست و خانواده‌های آنان در سالن غدیر  اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم برگزار شد.

در این همایش معصومه احمدی از کتابخانه امام علی(ع) به معرفی کتاب «رویای زباله‌ها» و محمدحسین حجازی از کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای به معرفی کتاب «محافظت از محیط زیست» پرداختند.

همچنین، ستاره الهیان از اعضای فعال کتابخانه مریم نیز طی سخنانی در معرفی کتاب «راهنمای عملی بازیافت» اظهار کرد: بازیافت به زبان عامیانه به معنای استفاده دوباره و جلوگیری از مصرف بیهوده است که اجرای آن به نیاز به آموزش عمومی دارد.

محمدرضا عابدی، رئیس حیاط وحش اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قم طی سخنانی در این همایش با بیان اینکه عملکرد والدین به صورت مستقیم بر کودکان تاثیرگذار است، اظهار کرد: این افراد برترین مربیان کودکان هستند به همین علت در ابعاد مختلف باید به الگوسازی که با رفتار و گفتار خود دارند، توجه داشته باشند.

وی اضافه کرد: ما باید داشته‌های امروز خود را برای آیندگان و کودکان خود نگه‌داری کرده و بدانیم که منابع امروزی روزی به پایان می‌رسد و در این راستا باید آینده کودکان خود را مورد توجه قرار دهیم.

در همایش «کودک و محیط زیست» از کودکان کتابخوان فعال در حوزه محیط زیست و سازندگان کاردستی‌های برتر کتابخانه‌های عمومی استان قم با اهدا جوایزی به رسم یادبود تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است حجت‌الاسلام والمسلمین امیرعطاءاله جباری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و سید حمیدرضا موسوی معاون مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم نیز در این مراسم به ایراد سخن پرداختند.

یادآور می شود، برگزاری مراسم جشن و مسابقات ویژه کودکان، برپایی نمایشگاه عکس حیاط وحش و نمایش کاردستی‌های کودکان کتابخوان با استفاده از مواد بازیافتی از جمله حواشی این همایش بوده است.

 

نظر شما