آیت الله مکارم شیرازی:

ترامپ سرمایه‌ای جز دروغ ندارد

۱۳۹۸/۰۳/۲۸ - ۱۰:۲۹:۰۴
کد خبر: ۸۵۹۵۴۸
ترامپ سرمایه‌ای جز دروغ ندارد
آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، تحریم را اسلحه ای ناشی از ضعف و ناتوانی دانست و گفت: رئیس جمهوری آمریکا گرفتار توهم است و سرمایه اصلی ترامپ دروغ است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، ایشان در دیدار منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه ترامپ توهم فروپاشی نظام اسلامی را دارد، اظهار داشت: دولتمردان آمریکا تصور می‌کردند که با فشار اقتصادی مردم ایران در مقابل آنها زانو زده و به پای میز مذاکره می آیند که آنان نشان دادند که این موضوع توهمی بیش نیست.

این مرجع تقلید، با بیان اینکه مذاکره با آمریکایی که به هیچ تعهدی پایبند نیست، منطقی و عقلانی نمی‌باشد اظهار داشت: نباید با کشوری که به هیچ تعهدی پایبند نیست و توافق امضا شده خود را در مقابل دوربین‌ها از بین می‌برد، مذاکره مجدد کرد.

آیت الله مکارم شیرازی، گفت: تحریم را کشوری انجام می‌دهد که جز تحریم هیچ اقدام دیگری جز آن را نمی‌تواند انجام دهد و به فضل الهی این توطئه دشمنان نیز با ایستادگی و مقاومت مردم و مسئولان برطرف می‌شود.

وی، در ادامه آمار ارائه شده درباره وضعیت دانشگاه‌ها را امیدوار کننده دانست و گفت: دانشگاه یکی از ارکان اصلی کشور است و بسیاری از مسائل بر محور مراکز علمی میچرخد به همین دلیل وضعیت دانشگاه‌ها در وضعیت کلی کشور اثر مستقیم دارد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه علم آموزی و دوری از مدرک گرایی باید در دانشگاه‌ها دنبال شود گفت: در حوزه‌های علمیه طلاب علوم دینی تنها برای کسب علم تلاش و تحصیل کرده و هیچ گونه رابطه مادی میان استاد و طلبه وجود ندارد و توجه به این سنت در دانشگاه‌ها نیز می‌تواند بسیاری از مشکلات دانشگاه‌ها را برطرف کند.

وی با تاکید بر اینکه در علم آموزی، گردآوری مهم نیست بلکه آنچه اهمیت دارد نوآوری در تولید علم است گفت: علم به هیچ مکان و کشور خاصی تعلق ندارد و باید در کنار گردآوری، نوآوری و خلاقیت در تولید علم در دستور کار قرار گیرد که تحقق این موضوع موجب تحول در توسعه کشور می‌شود.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به نوآوری جوانان دانشگاهی در کشور گفت: دانشگاهیان باید رابطه ملموسی با مردم داشته باشند، زیرا که علم آنان در جامعه اثرگذار می‌باشد.

این مرجع تقلید با تاکید بر توسعه مهارت آموزی در دانشگاه‌های ادامه داد: مهارت آموزی و ایجاد رابطه قوی میان آموزش‌های دانشگاهی و حل مشکلات مردم بیش از گذشته اهمیت پیدا کرده است و هر چه این رابطه مستحکم‌تر شود، توسعه کشور نیز شتاب بیشتری خواهد گرفت.

وی گفت: انتقاد سازنده به دستگاه‌های مختلف و ارائه پیشنهاد برای اصلاح مسیر حرکتی مسئولان و دستگاه‌های مختلف به دور از گرایش‌های جناحی باید در دانشگاه‌ها مورد تاکید باشد.

این مرجع تقلید، افزود: انتقاد مستدل، منطقی و توأم با ارائه راه حل، موضوع مورد انتظار از دانشگاه‌ها برای حل مشکلات و گره گشایی از آسیب‌های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی، دانشگاه و دانشجویان باید مبتنی بر آموزه‌های و اخلاق اسلامی آموزش ببینند ادامه داد: نباید اجازه داد تا استعدادهای پرورش یافته در کشور توسط کشورهای دیگر مورد استفاده قرار گیرد، باید شرایط به گونه‌ای ایجاد گردد تا از این ظرفیت‌ها استفاده صحیح شود.

آیت الله مکارم شیرازی، توجه به اخلاق در کنار علم آموزی در دانشگاه‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: تربیت دانشجویان متدین، آراسته به اخلاق اسلامی از جمله موضوعاتی است که باید مورد تاکید آموزش عالی کشور باشد.

این مرجع تقلید، با تاکید بر اینکه پایبندی دانشجویان به مسائل اخلاقی موجب ماندن آنان در کشور و حل مشکلات جامعه می‌شود افزود: باید دانشجویانی تربیت شود که از نظر اخلاق و دین داری در سطحی باشد که خود را مکلف به حل مشکلات جامعه و کشور بدانند.

وی با تقدیر از زحمات وزیر سابق بهداشت گفت: دکتر هاشمی توانست با ایجاد طرح تحول سلامت در کشور، اقدام‌های بزرگی را آغاز و اجرایی کند که باید از چنین حرکت‌هایی الگو گرفت.

نظر شما