آیت الله سبحانی:

همگان در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون شرکت کنند/اجرای طرح یکی از نیازهای جامعه بود

۱۳۹۸/۰۴/۰۱ - ۱۳:۳۲:۰۱
کد خبر: ۸۶۱۰۲۸
همگان در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون شرکت کنند/اجرای طرح یکی از نیازهای جامعه بود
یکی از مراجع عظام تقلید گفت: بسیج ملی کنترل فشار خون، طرح بسیار مناسبی است که ضرورت آن در جامعه احساس و باید همه افراد جامعه در آن شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله سبحانی در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، با اشاره به اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون گفت: این طرح بسیار کارآمد و موثر است و اثرات بسیار مفیدی را برای جامعه به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به موضوع پیشگیری بهتر از درمان گفت: این امر در روایات نیز بیان شده به گونه ای که در حدیثی آمده است، معده مرکز بیماری هاست و سرچشمه بیماری ها نیز از معده است و بهترین دوا نیز پرهیز و پیشگیری است.

این مرجع تقلید گفت: بسیج ملی کنترل فشار خون، طرح بسیار مناسبی است که ضرورت آن در جامعه احساس و باید همه افراد جامعه در آن شرکت کنند، بسیاری از مردم از فشار خون بالا رنج می برند، اما خودشان خبر ندارند که این بسیار خطرناک است و با اجرای این طرح آنها متوجه بیماری خود شده و با پیشگیری می توانند در کنترل آن بکوشند.

آیت الله سبحانی تاکید کرد: البته مرگ برای همه بوده و زمان آن نیز دست خداوند است، اما چه بهتر انسان با پیشگیری، در بهتر زندگی کردن بکوشد.

وی با اشاره به اثرات منفی استفاده از نمک در غذا گفت: بنده به هیچ عنوان از نمک استفاده نمی کنم، چرا که در مواد اولیه هر غذا، نمک مورد نیاز بدن وجود دارد و این نمک مشکلات بسیاری در سلامتی انسان ها و افزایش فشار خون به بار خواهد آورد.

همچنین در این دیدار دکتر ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، ضمن تشریح فعالیت های طرح بسیج ملی فشار خون گفت: در مراکز بهداشتی و بیمارستان ها و همچنین ایستگاه های سیار، این طرح در حال اجرا است و مردم با مراجعه به این مراکز اقدام به ثبت فشار خون به صورت رایگان می کنند.

وی افزود: فشار خون بالا، هیچ علائم ظاهری ندارد و اجرای این طرح می تواند در شناسایی افرادی که از این بیماری رنج می برند، موثر باشد.

 

نظر شما