قول معاون وزیر به واحدهای صنعتی

۱۳۹۸/۰۴/۰۲ - ۰۵:۵۳:۵۹
کد خبر: ۸۶۱۲۳۲
قول معاون وزیر به واحدهای صنعتی
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام ‌شده، در سال جاری، 2 هزار واحد صنعتی راکد و غیرفعال به چرخه تولید و فعالیت اقتصادی کشور بازخواهد گشت.
به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محسن صالحی‌نیا طی سفری یک روزه به قم در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سالن جلسات دفتر شهرک صنعتی شکوهیه اظهارداشت: سال گذشته یک هزار و 270 واحد صنعتی راکد در سطح کشور احیاء و به چرخه تولید بازگشت.
 
وی در ادامه با بیان رویکرد مثبت وزارت صنعت، معدن و تجارت در توسعه شهرک‌های صنعتی خصوصی اضافه کرد: 102 مجوز احداث شهرک خصوصی در کشور صادر و 59 مورد پروانه بهره‌برداری دریافت شده است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد: تمام قابلیت‌ها و ظرفیت‌هایی که در شهرک‌های صنعتی دولتی وجود دارد، باید در شهرک‌های خصوصی نیز اشاعه داده شود.

صالحی‌نیا بیان کرد: تأمین نقدینگی برای پشتوانه سازی تولید، رفع مشکلات و توسعه واحدهای تولیدی و عارضه‌یابی از شهرک‌های صنعتی از رویکردهای مهمی بوده که در وزارت صنعت، معدن و تجارت دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای تأمین سرمایه در گردش، بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی، تکمیل طرح‌های بالای پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد، منابع بانکی در بودجه امسال دیده ‌شده و هیچ‌گونه محدودیتی برای استان‌های فعال وجود ندارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: ۴۱ هزار واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی کشور مستقر بوده که بالغ‌ بر ۱۱ هزار مورد از این واحدها وضعیت راکد دارند که ۲۲ درصد کل واحدهای صنعتی را شامل می‌شود.

صالحی‌نیا همچنین با اشاره به مشکل برق واحدهای صنعتی قم خاطرنشان کرد: مشکل برق این واحدها با تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت نیرو منعقد خواهد شد، تا حدود بسیار زیادی برطرف می‌شود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز