مدیرکل بنیاد شهید قم:

نخبگان ایثارگر حافظان دستاورد شهدا هستند

۱۳۹۸/۰۴/۰۲ - ۱۱:۳۱:۵۵
کد خبر: ۸۶۱۴۱۶
نخبگان ایثارگر حافظان دستاورد شهدا هستند
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم گفت: نقش نخبگان شاهد و ایثارگر در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش ارزنده‌ای است، نخبگان ایثارگر در جبهه علمی و فرهنگی در راستای حفظ دستاوردهای شهدا گام بر می‌دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سردار سید جواد هاشمی در نشست نخبگان شاهد و ایثارگر استان قم گفت: امروز نسل ایثارگر در جبهه علم و دانش و تولیدات علمی، اهداف شهدا را دنبال نموده و در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام برمی دارد.

وی ادامه داد: با تکیه بر توان نخبگان متعهد و دلسوز می‌توان رونق اقتصادی و گسترش اشتغال را موجب شد و علاوه بر این در حوزه مسائل فرهنگی نیز با قوت بیشتر عمل نمود.

وی تاکید کرد: در راستای تعامل هر چه بیشتر نخبگان اردوی یکروزه ویژه نخبگان استان قم بزودی برگزار می‌شود و افراد ضمن آشنایی و تعامل با یکدیگر و استفاده از ظرفیت‌های سایر نخبگان به هم افزایی و ارائه طرح و ایده‌های خود خواهند پرداخت.

رئیس مرکز دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این جلسه گفت: ایثارگران وارثان اصلی انقلاب هستند و نقش نخبگان شاهد و ایثارگر در این عرصه نقش بسیار مهم و ارزنده‌ای است، وارثان انقلاب دلسوزان انقلاب هستند و در راستای حفظ دستاوردهای انقلاب و شهدا تلاش می‌کنند.

مهری ورنیاب ضمن استماع پیشنهادها و طرح‌های نخبگان حوزوی در استان قم گفت: طرح‌های کارگروه طلاب و فضلای نخبه شاهد و ایثاگر استان طرح‌های اجرایی است و نیازمند آن است تا این طرح‌ها مورد مطالعه بیشتر قرار گرفته و برنامه ریزی و جلسات بیشتری برگزار شود.

وی ادامه داد: فعالیت فرهنگی و تدریس در سطوح منطقه‌ای و بین المللی، پیگیری مجلات isc، حل مشکل دریافت آثار نخبگان به صورت غیر حضوری و ایجاد انگیزه در ارسال کلیه آثار، راه اندازی و فعالیت شرکت‌های دانش بنیان با موضوع‌های مختلف از جمله مواردی است که باید با همکاری و مشارکت فکری و معنوی نخبگان مورد پیگری قرار گیرد.

وی اضافه کرد: شناسایی مهارتهای ایثارگران قبل از ورود به دانشگاه و تقویت این مهارتها، بررسی ۱۰۰ چالش نظام و اولویت دهی به ۱۰ چالش از سوی بنیاد، ارتباط با حوزه اشتغال و آموزش و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و معرفی نخبگان توانمند ایثارگر به دستگاه‌ها بخشی از اقدام هایدر حال پیگیری از سوی نخبگان حوزه می‌باشد.

وی ادامه داد: تلاش داریم تا در زمینه توانمند سازی نیروهای نخبه و ظرفیت‌های موجود در بین نخبگان و معرفی آنها به جامعه اقدام کنیم.

در این نشست اعضای شورای هماهنگی نخبگان استان به همراه کارگروه طلاب و فضلای شاهد و ایثارگر و نخبگان دانشگاهی به ارائه نقطه نظرها و پیشنهادها و طرح‌های خود پرداختند و هچنین به مسائل و مشکلات مربوط به جذب هیأت علمی دانشگاه‌ها، اشتغال، معرفی توانمندی نخبگان به مدیران دستگاه‌ها و غیره پرداختند.

در پایان این جلسه از نخبگان شاهد و ایثارگر استان قم تقدیر صورت گرفت.

جمعیت ایثارگری استان قم (شهدا، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده‌های ایشان) حدود ۷۰ هزار تن می‌باشد؛ این استان ۶ هزار شهید، ۱۱ هزار و ۳۶۱ جانباز و ۵۹۱ آزاده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز