با حضور وزیر ورزش و جوانان و استاندار قم؛

جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان برگزار شد

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۱۴:۲۲:۲۱
کد خبر: ۸۶۲۰۹۲
جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان برگزار شد
هفتاد سومین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان با حضور مسعود سلطانی فر؛ وزیر ورزش و جوانان، محمدمهدی تندگویان ؛معاون ساماندهی امور جوانان، اعظم کریمی؛ مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان، محمود محدث، مدیر کل دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان، بهرام سرمست؛ استاندار قم، رسول منعم؛ مدیر کل ورزش و جوانان استان قم، روح الله رمضانی معاون فرهنگی و امور جوانان و سایر نمایندگان دستگاه های مختلف برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری برنا از قم، بهرام سرمست استاندار قم در این جلسه گفت: توجه ویژه وزیر به استان قم بستر توسعه زیر ساخت ها در دو به ورزش و جوانان را فراهم آورده است.
 
وی ضمن قدردانی از دکتر سلطانی فر به خاطر نگاه ویژه به استان قم که زمینه ساز توسعه زیر ساخت ها در دو بخش ورزشو جوانان شده است دو سفر اخیر وزیر ورزش را مبین این امر دانست و گفت: دکتر سلطانی فر در دو ماه گذشته ۲ بار سفر رسمی به استان قم داشته اند که در پیشبرد پروژه های عمرانی و ورزشی بسیار موثر واقع شده است.
 
سرمست در ادامه گزارشی از وسعت و جمعیت استان قم ارائه کرد و گفت: هرچند قم ، به لحاظ جمعیتی و جغرافیایی یک استان وسیع نیست اما پیچیدگی های حاضر خود را دارد.
 
وی افزود: این استان یک میلیون ۲۹۲هزار نفر جمعیت دارد که جمعیت جوان آن ۲۳۵ هزار و۲۴۳ نفر است که ۲۶درصد از جمعیت قم را تشکیل می دهد.
 
استاندار قم همچنین به بیان توضیحاتی در خصوص وضعیت اشتغال جوانان در این استان پرداخت و گفت: به نسبت جمعیت بیکار در کل کشور این تعداد۴ درصد کمتر است اما این به این معنی نیست که در این حوزه مشکل نداشته باشیم بنابراین درپی این هستیم که با رفع این مساله از تبعات این امر بکاهیم.
 
وی در این ارتباط افزایش وام ازدواج و وام سرمایه گذاری برای اشتغال را مورد توجه قرار داد و در بخش دیگری از سخنانش از فعالیت۴۱ سمت در استان خبر داد و گفت : نگاه ویژه دولت به این موضوع باعث شده که توسعهسمن ها رشد۳۰ برابری نسبت به دوره قبل داشته باشد.
 
سرمست همچنین در مورد خانه جوان قم نیز گفت:فرهنگسرای جوان را در اختیار جوانان گذاشتیم ضمن اینکه مجمع مشورت نخبگان را در هفته جوان را تاسیس و شورای مرکزی انتخاب شدند و تاکنون ۵ نشست برگزار شده است.
 
وی با اعلام برگزاری ۷ جلسه با حضور اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان در قم در سال ۹۷ بیان کرد که دستاورد این نشستها ۵۷ مصوبه بوده است‌.
 
استاندار قم در حضور توسعه زیر ساختهای فرهنگی و ورزشی به افتتاح مجموعه ورزشی پیامبر اعظم اشاره کرد که نقش قابل توجهی در پر کردن اوقات فراغت جوانان داشته است و گفت : این پروژه ورزشی و تبعات مثبت آن حاصل عنایت وزیر نسبت به این موضوغ بوده است.
 
وی همچنین از وزیر خواست تا تمهیدات ویژه تری نسبت به ساخت و اتمام سالن ورزشی ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در پردیسان داشته باشد .
سرمست براین باور است که این سالن در یکی از مناطق محروم قم احداث شده و تکمیل آن می تواند نقش مهمی در پر کردن اوقات فراغت جوانان و مردم این منطقه ایفا کند.
 
در ادامه این نشست رسول منعم مدیر کل ورزش و جوانان استان قم نیز گزارشی را از اقدامات صورت گرفته در این حوزه ارائه کرد.
 
وی در این نشست‌ افزایش تسهیلات ازدواج و اشتغال و سرمایه گذاری، امضا تفاهمنامه همکاری با دو بانک رسالت و کارآفرین، افزایش چند برابر سمن های فعال ،تشکیل خانه جوان‌،راه اندازی مراکز مشاوره و برگزاری جلسات ستاد ساماندهی را بخشی از فعالیتهای صورت گرفته عنوان کرد.
 
همچنین مسعود سلطانی فر نیز در این جلسه در واکنش به گزارش مسئولان استان قم گفت: امیدوارم افزایش کمی جلسات و مصوبات دستگاه های مختلف استان قم منجر به رشد کیفی مصوبات برای حل مشکلات جوانان شود.
 
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به آمار طلاق و ازدواج استان قم اظهار کرد: رشد طلاق و کاهش ازدواج در استان قم نگران کننده است. گرچه آمار طلاق نسبت به سال ۹۵  کاهش داشته ولی این دو شاخص در جامعه مذهبی مانند قم و در کل کشور نگران کننده است.
 
سلطانی فر تصریح کرد: برای افزایش نشاط اجتماعی در استان قم ملاحظاتی داریم؛ بنابراین ورزش به ویژه گسترش ورزش همگانی می تواند به نشاط اجتماعی بینجامد. اگر به جای مسئولین استان قم بودم هر هفته برنامه های مختلف خانوادگی مانند راهپیمایی های خانوادگی و سایر ورزش ها را برگزار می کردم.
 
وی اضافه کرد: میزبانی رویدادهای ورزشی در سطح ملی و بین المللی مهم ترین نیازهای استان است. کشتی جام یادگار امام در قم نشاندهنده اثر گذاری این اقدامات بود.
 
سلطانی فر تاکید کرد: قم در نقطه جغرافیایی خوبی قرار دارد و هتل های زیادی در آن توسعه پیدا کرده است و نشاندهنده آن است که قم پتانسیل خوبی برای برگزاری رویدادها دارد و چنان چه رویداد ورزشی در قم برگزار شود به افزایش نشاط می انجامد.
 
وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: این گونه برنامه ها سبب شده مردم درگیر شوند و شادی و نشاط افزایش پیدا خواهد کرد.
 
سلطانی فر با ارائه پیشنهاداتی تاکید کرد: لازم است جشنواره های فرهنگی و ورزشی در میلاد های ائمه اطهار برگزار شود که از آن جمله می تواند توسعه برنامه های فرهنگی و ورزشی بومی محلی باشد بدین ترتیب به همان میزان نشاط اجتماعی افزایش پیدا می کند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز