۱۸۰ مجوز سقط جنین صادر شد

۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ۱۱:۲۸:۵۴
کد خبر: ۸۶۲۴۷۴
مدیرکل پزشکی قانونی استان قم گفت: سال گذشته 236 مورد برای سقط‌جنین به پزشکی قانونی قم مراجعه گرده که از ‌بین این افراد برای 180 مورد مجوز سقط‌جنین صادر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حمید صدیقی آخا، ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه و شهدای هفتم تیر اظهار داشت: در سال گذشته، هزار و 359 نفر تحت آزمایش‌های روان‌پزشکی در پزشکی قانونی قرارگرفته‌اند.

وی موارد مربوط به سقط‌جنین را از دیگر حوزه‌های فعالیت علوم پزشکی برشمرد و افزود: طبق قانون اساسی اگر جنین از درجه نقص زیادی برخوردار بوده باشد و یا ادامه بارداری برای مادر تهدید جانی داشته باشد و 3 پزشک متخصص نیز این مسئله را تأیید کرده باشند، پزشکی قانونی می‌تواند نسبت به انجام سقط‌جنین مجوز صادر کند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان قم ادامه داد: سال گذشته 236 مورد برای سقط‌جنین به پزشکی قانونی قم مراجعه گرده که از ‌بین این افراد برای 180 مورد مجوز سقط‌جنین صادر شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته 7 هزار آزمایش در پزشکی قانونی صورت گرفته است گفت: آزمایش مواد مخدر، الکل و سم‌شناسی بیشترین آمار را بین آزمایش‌های صورت گرفته به خود اختصاص داده‌ است.

صدیقی آخا در حوزه کمیسیون‌های پزشکی در سال گذشته یادآور شد: 174 مورد پرونده قصور پزشکی بررسی‌شده است و هر زمان آسیبی به فرد وارد شود قصور قطعی اعمال‌شده است.

وی عنوان کرد: سال گذشته  حدود 37 هزار پرونده در حوزه پزشکی و بالینی تشکیل‌شده که این آمار نسبت به سال 96 حدود 5 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان قم با بیان اینکه سال گذشته 11 هزار و 388 مورد پرونده در ارتباط با مورد منازعات در پزشکی قانونی استان تشکیل شد که نسبت به سال 96، 13 درصد افزایش داشته است گفت: سال 97، یک هزار و 896 مورد مصدوم ناشی از تصادف با 7 درصد رشد نسبت به سال گذشته را نشان داده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین آمار فراوانی در پرونده‌های تشکیل‌شده در منازعات است، افزود: این آمار نسبت به سال گذشته 31 درصد افزایش داشته است و نیز مجروحان ناشی از تصادفات جاده‌ای و خیابانی 26 درصد پرونده‌های پزشک قانونی را در برگرفته است.

صدیقی آخا با تأکید بر دقت پزشکی قانونی در پرونده‌های تشکیل‌شده خاطرنشان کرد: پرونده‌هایی که ازنظر مراجع قضایی با پیچیدگی و ابهام خاصی روبه‌رو شده باشد موردبررسی در کمیسیون‌های تخصصی پزشکی قانونی قرارگرفته می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز