دستگیری حفاران غیرمجاز آثار تاریخی در قم

۱۳۹۸/۰۴/۰۹ - ۱۰:۱۷:۲۷
کد خبر: ۸۶۴۰۲۹
دستگیری حفاران غیرمجاز آثار تاریخی در قم
مدیرکل میراث فرهنگی استان قم از دستگیری ۷ حفار غیرمجاز در قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حمید یزدانی با اعلام این خبر گفت: درپی کسب خبری مبنی بر حضور یک باند حفاری غیر مجاز در منطقه تخت شاه واقع در کیلومتر 55 جاده قم - تهران به قصد کشف اموال تاریخی و فرهنگی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار یگان حفاظت میراث فرهنگی استان قم و  عوامل انتظامی کوشک نصرت قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی قم افزود: طی عملیات صورت گرفته ۷ نفر هنگام حفر غیر مجاز یک حلقه چاه ۲۰ متری دستگیر و به همراه آلات و ادوات حفاری شامل یک دستگاه موتور برق، پمپ و مقدار ۲۰متر شلنگ، یک دستگاه شاخکی جهت پیدایش طلا در زیر خاک، یک دوربین تک چشم، یک قبضه چاقو و سیم و کابل، به پاسگاه انتظامی منتقل شدند.

وی تصریح کرد: هرگونه کاوش و حفاری غیرمجاز برای دستیابی به اشیاء تاریخی برابر ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی ممنوع بوده و مرتکب به حبس و ضبط اشیاء مکشوفه محکوم می‌شود.

‌ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم در پایان از مردم قم خواست تا برای حفظ میراث فرهنگی استان، گزارش اقدامات مشکوک در اطراف محوطه‌های تاریخی و تپه‌های باستانی را به فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی قم با شماره‌های 37740492 و 37738199 تماس حاصل کنند و یا از طریق شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا نیروهای انتظامی در اسرع وقت حضور پیدا کنند و مانع حفاری‌های غیر مجاز شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز