شهردار قم خبر داد:

رشد ۵۰۴ درصد بودجه عمرانی شهر قم

۱۳۹۸/۰۴/۱۰ - ۱۴:۳۲:۲۵
کد خبر: ۸۶۴۷۱۵
رشد ۵۰۴ درصد بودجه عمرانی شهر قم
شهردار قم گفت: بودجه عمرانی شهرداری قم اگر در چهار سال پیش 324 میلیارد تومان بود، امروز به نزدیک 2 هزار میلیارد تومان رسیده و این یعنی 504 درصد رشد داشته ایم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید مرتضی سقائیان نژاد در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به تدوین نقشه راه برای شهر قم گفت: متاسفانه شهر قم فاقد نقشه راه بود که در گام اول این نقشه راه را ترسیم کردیم که به سند 20 ساله تبدیل شد.

شهردار قم عنوان داشت: در برنامه ها حساسیت های قم را مد نظر قرار داده ایم و به کمک حوزه و دانشگاه برای قم برنامه مدون ترسیم شده و این برنامه ریزی موجب شد تا مباحث شهری از حالت سنتی به حالت نوین در آیند.

وی گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته طی چهارسال گذشته بودجه شهرداری قم 302 درصد افزایش داشته و روزی 6 میلیارد تومان از مردم گرفته شده و حتی بیشتر از این نیز روزانه در شهر هزینه می شود.

سقائیان نژاد با اشاره به نگاه شهرداری به بودجه عمرانی به جای بودجه جاری گفت: تلاش ما بر این است که بتوانیم بودجه عمرانی را گسترش داده و بودجه جاری را کاهش که رقم بودجه جاری شهرداری از 30 درصد به 16 درصد رسیده است.

شهردار قم گفت: بودجه عمرانی شهرداری قم اگر در چهار سال پیش 324 میلیارد تومان بود، امروز به نزدیک 2 هزار میلیارد تومان رسیده و این یعنی 504 درصد رشد داشته ایم.

وی گفت: بهسازی و توسعه معابر، توسعه فضای سبز، تکمیل 14 تقاطع غیر همسطح، راه اندازی سیستم پایش تصویری برای مسائل ترافیکی و... از جمله دیگر خدماتی بود که در این حوزه صورت گرفت.

سقائیان نژاد به اتوبوس های جدید شهری اشاره کرد و گفت: با پیگیری های صورت گرفته 154 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اضافه شد.

وی از راه اندازی مجموعه های فرهنگی ورزشی در شهر خبر داد و گفت: 8 مجموعه در هشت منطقه شهری در دستور کار است که 7 مجموعه فرهنگی ورزشی تا پایان سال جاری تکمیل و در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

سقائیان نژاد با بیان اینکه راه برای جذب سرمایه گذار باز است گفت: 12 هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه گذاری تعریف شده و سرمایه گذاران خوبی نیز ورود کرده اند که امیدواریم هر چه سریعتر با کمک دیگر دستگاه ها به سرانجام برسد.

وی راه اندازی سیستم کارت شهروند الکترونیک را مد نظر قرار داد و گفت: تا پایان این ماه بن کارت های شهری راه اندازی شده و شهرداری تلاش خواهد کرد تا به سمت شهر الکترونیک حرکت کند.

شهردار قم با اشاره به تحریم های دشمنان گفت: تمامی این اقدامات در حالی رقم خورد که کشور تحریم بود اما با تکیه بر توان داخلی، شهرداری قم تحریم را متوجه نشد و اقدام به کار و تلاش کرد.

سقائیان نژاد گفت: برای سال جاری نیز، شروع تقاطع ورودی جعفریه و بلوار امام علی(ع) را در دستور کار داریم و از سوی دیگر احداث تقاطع فردوسی و تعریض پل علامه طباطبایی از دیگر اقدامات خواهد بود.

وی گفت: احداث بوستان فرامنطقه ای کوثر و پارک هزار هکتاری، احداث شهربازی بوستان غدیر، احداث باغ پرندگان و... نیز از دیگر اقداماتی است که شهرداری قم برای سال جاری در دستور کار قرار داده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز