مدیرکل ورزش و جوانان استان قم خبر داد

برگزاری ۲۰ برنامه به مناسبت دهه کرامت در قم/برگزاری جشنواره شمیم ریحان به همت سازمان های مردم نهاد

۱۳۹۸/۰۴/۱۲ - ۱۴:۱۴:۴۶
کد خبر: ۸۶۵۷۸۸
برگزاری ۲۰ برنامه به مناسبت دهه کرامت در قم/برگزاری جشنواره شمیم ریحان به همت سازمان های مردم نهاد
مدیرکل ورزش و جوانان قم گفت: در دهه کرامت بیش از ۲۰ برنامه متنوع در زمینه های مختلف از جمله برنامه گسترده ای برای نکوداشت هفته ازدواج در استان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، رسول منعم با اشاره به فرارسیدن دهه کرامت گفت: جشن روز دختر و تجلیل از دختران برتر استان در حوزه های گوناگون که مورد ارزیابی قرار گرفته اند، همزمان با شب میلاد حضرت معصومه (س) برگزار می شود.

وی ادامه داد: این برنامه، با عنوان جشنواره شمیم ریحان امشب (۱۲ تیر)، ساعت ۲۱ با حضور مسئولان استانی و با مشارکت سازمان های مردم نهاد در ورزشگاه پیامبر اعظم (ص) واقع در بلوار ۱۵ خرداد ترتیب می یابد.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰ همایش ورزشی نیز، در شب های ایام دهه کرامت در بوستان جوان واقع در کمربندی امام علی (ع) با مشارکت شهرداری و هیات ورزش های همگانی قم برگزار می شود.

وی دیدار با خانواده های گرانقدر شهیدان، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، برگزاری اردوی زیارتی مشهد مقدس ویژه نخبگان ورزشی استان و فضاسازی اماکن ورزشی را از دیگر برنامه های این اداره کل در دهه کرامت برشمرد.

منعم، همچنین از برگزاری اردوی تیم ملی ژیمناستیک، مسابقه های تنیس نونهالان و نوجوانان کشور و مسابقات فوتسال جوانان کشور در استان قم خبر داد و گفت: یکی از سیاست های برگزاری مسابقه های کشوری در قم، ارائه توانمندی ها و ظرفیت های استان در حوزه زیرساختی، فنی و اجرایی است.

مدیرکل ورزش و جوانان قم خاطرنشان کرد: برگزاری مطلوب و میزبانی مناسب این گونه مسابقات در استان، می تواند تبلیغ مناسبی برای برگزاری مسابقه و میزبانی سایر رشته های ورزشی باشد.

وی افزود: تلاش خواهیم کرد که در آینده اردوها و مسابقه های گوناگون کشوری و ان شاءالله در ادامه مسیر برنامه های بین المللی را نیز در قم میزبانی کنیم.

منعم تصریح کرد: برگزاری چنین برنامه های ورزشی ملی و بین المللی در قم؛ ضمن ایجاد نشاط و شادابی، در رشد و توسعه ورزش قهرمانی استان و نیز شناسایی استعدادها نقش بسزایی خواهد داشت.

وی گفت: تقویم فرهنگی را برای استان ترسیم کرده ایم و یکی از سیاست ها و برنامه ها، استفاده از ظرفیت های فرهنگی در هنگام برگزاری مسابقه های کشوری و برون مرزی است که در قم برگزار خواهد شد و از مشارکت سایر دستگاه ها در این زمینه استقبال می کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان قم در بخش دیگر سخنان خود گفت: این اداره کل با استفاده از ظرفیت سمن های جوان استان، برنامه ریزی گسترده ای را برای گرامیداشت مناسبت های مذهبی و ملی انجام داده است و بر اساس دستور وزیر ورزش و جوانان در نظر دارد در اعیاد فرخنده اهل بیت (ع) با حفظ کرامت و شان شهر مقدس قم، جشن های باشکوهی را برگزار کند.

وی گفت: به منظور توسعه فعالیت های فرهنگی در حوزه ورزش و جوانان با تشکیل منظم پنج جلسه شورای فرهنگی در سه ماه گذشته با بیش از ۲۶ مصوبه، نزدیک به ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار از منابع گوناگون برای برنامه های مختلف فرهنگی تخصیص یافته است.

منعم افزود: بیش از ۶۳ عنوان برنامه در قالب برنامه های فرهنگی طی سه ماه گذشته اجرا شده است که می توان به برگزاری محافل قرآنی، کارگاه های آموزشی در حوزه های گوناگون، اردوهای زیارتی و تجلیل از برترین های فرهنگی اشاره کرد.

منعم خاطرنشان کرد: بیش از ۴۰ عنوان برنامه در هفته جوان، توسط سمن ها و هیات های ورزشی استان برگزار شد.

نظر شما