استاندار قم تاکید کرد

مدیران دستگاه‌های اجرایی قم ملزم به ملاقات عمومی با مردم هستند/مدیران باید پاسخگوی مردم باشند

۱۳۹۸/۰۴/۱۲ - ۱۴:۲۲:۴۱
کد خبر: ۸۶۵۸۱۲
مدیران دستگاه‌های اجرایی قم ملزم به ملاقات عمومی با مردم هستند/مدیران باید پاسخگوی مردم باشند
استاندار قم گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان ملزم به انجام ملاقات عمومی با اقشار مختلف مردم به صورت مستمر هستند و این مساله در ارزیابی عملکردشان بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، بهرام سرمست در گفت و گو با خبرنگاران گفت: برگزاری ملاقات‌های عمومی مدیران با مردم در دستگاه‌های اجرایی و ادارات استان برای بنده بسیار اهمیت دارد و این مساله جز تکالیف مهم آنان است.

وی با اشاره به اینکه مدیران استان باید در خصوص عملکرد خود به مردم پاسخگو باشند، افزود: اگر مدیری در این زمینه به وظیفه خود عمل نکرد، دستگاه های نظارتی استان وظیفه دارند با او برخورد کنند، چرا که انجام ملاقات عمومی با مردم از جمله مأموریت‌های لحاظ شده برای مسئولان در قم است.

وی همچنین بر ضرورت ارتباط مستمر مدیران با خبرنگاران تاکید کرد و ادامه داد: این گونه نیست که مدیران از پاسخگویی به سئوالات خبرنگاران فرار کنند، یکی از مسائل مورد توجه در ارزیابی عملکرد مدیران پاسخگویی به خبرنگاران که چشم و گوش بینای استان هستند، می‌باشد.

سرمست گفت: خبرنگاران می‌تواند انتقادات سازنده و راهکارهای عملیاتی پیشنهاد دهند اما تخریب و حاشیه سازی از جمله خطوط قرمز کار رسانه است که انتظار می‌رود اصحاب رسانه استان آن را مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه ما پاسخگو بودن و شفافیت را در همه ادارات استان دنبال می‌کنیم، بیان کرد: انجام ملاقات‌های مردمی و پاسخگویی مدیران به خبرنگاران باید در بهترین ساعت‌های هفته و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود.

وی ادامه داد: در همین رابطه معاونان استاندار به منظور پاسخگویی منسجم به سئوالات خبرنگاران استان، با اصحاب رسانه نشست‌های تخصصی به صورت ماهیانه خواهند داشت.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود به تعامل مثبت و سازنده استانداری با شهرداری قم پرداخت و گفت: هماهنگی شهرداری و استانداری در دوران طلایی خود به سر می‌برد و آقای شهردار و معاونانشان، مسئولان استانداری را در جریان تمام امور مدیریت شهری قرار می‌دهند.

وی بیان کرد: ما نیز از اقدامات شهرداری قم در ارائه خدمات مطلوب به مجاوران و زائران کریمه اهل بیت (ع) با تمام توان پشتیانی می‌کنیم.

وی ادامه داد: در کنار پیگیری امور جاری استان، به دنبال عمران و آبادانی هرچه بیشتر قم و تحول آفرینی در بخش‌های مختلف هستیم.

استاندار قم در ادامه گفت: برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و همچنین موضوع مهم رونق تولید را در استان به جد پیگیری خواهیم کرد.

وی در خصوص انتصابات انجام شده در استان قم نیز بیان کرد: در این موضوع وارد جزئیات نمی‌شود اما بیان می‌کنم که بنده به کارگروهی با تیم منسجم اعتقاد دارم و اینکه نتیجه کار در آخر آن برای همه روشن می‌شود.

وی ادامه داد: کسی که واقعاً مخالف دولت باشد، از نظر اخلاقی، عرفی و شرعی نباید در تیم دولت قرار گیرد اما در غیر این صورت نباید به دلیل برخوردهای سلیقه‌ای از برنامه‌ها حذف شود.

سرمست با اشاره به اینکه هم اکنون در استان تیم مدیریتی دولت همراه یکدیگر هستند، گفت: کسانی که تغییر پیدا کردند برآیند این تغییرات مثبت بوده است و تلاش شد در حد مقدورات، وضعیت تبدیل به احسن شود.

وی افزود: تا پایان دوره خدمتی هر لحظه تشخیص دهم مدیری نمی‌تواند کار خود را به درستی انجام دهد او را تغییر می‌دهم چرا که همراه بودن و اعتقاد داشتن به برنامه جزو محورهای مهم عملکرد مدیران در قم است.

وی ادامه داد: با عزم جزم برای پیشبرد برنامه‌های دولت در استان در سایه تعامل، هم افزایی و انسجام تلاش خواهیم کرد چرا که برای ما فضای آرامش و تعامل سازنده در اولویت است و از ظرفیت همه نخبگان و بزرگان در این راه استفاده می‌کنیم.

استاندار قم گفت: برای تقویت ظرفیت‌های اقتصادی استان همایش فرصت‌های سرمایه گذاری و تولید طی آبان ماه سال جاری در قم برگزار می‌شود.

وی افزود: شناساندن ظرفیت‌های اقتصادی استان و تلاش برای ایجاد رونق تولید در قم بر اساس تأکیدات رهبر معظم انقلاب از جمله اهداف این برنامه است.

وی ادامه داد: با تعامل سازنده مسئولان دستگاه‌های اجرایی و مردم قم، از سرمایه‌های اجتماعی و اقتصادی این استان برای شکوفایی هرچه بیشتر استفاده خواهیم کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز