همزمان با دهه کرامت

۷۲۴ زائر اولی به حرم حضرت معصومه(س) مشرف می‌شوند

۱۳۹۸/۰۴/۱۳ - ۰۹:۳۴:۴۸
کد خبر: ۸۶۶۰۴۹
۷۲۴ زائر اولی به حرم حضرت معصومه(س) مشرف می‌شوند
مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان قم گفت: تاکنون ۷۲۴ زائر اولی از مناطق محروم و سیل‌زده کشور پذیرش شده‌اند که فردا در آئینی از این زائران استقبال می‌شود و در کنار مسجد مقدس جمکران اسکان می‌یابند و به مدت سه روز در شهر مقدس قم پذیرای این عزیزان هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدباقر تکیه‌ای در نشست خبری به مناسبت دهه کرامت اظهار کرد: شعار محوری امسال در دهه کرامت «خدمت کریمانه، مهربانی به سبک مهربانی اهل بیت (ع)» است.

وی با بیان اینکه دهه کرامت از فردا همزمان با میلاد حضرت معصومه سلام‌الله علیها در قم شروع می‌شود، افزود: با توجه به خاستگاه ویژه قم به عنوان عش آل محمد (ص) و انقلاب اسلامی، این شهر نقش ویژه ای در این امر دارد.

وی با اشاره به برنامه‌های خادم‌یاران رضوی در قالب کانون‌های تخصصی و محله‌ای در این استان گفت: نمایندگی آستان قدس رضوی در قم، همچون سایر نهادها و دستگاه‌های استان، برنامه‌های خاصی را برای این ایام تدارک دیده است.

تکیه‌ای با اشاره به برگزاری آئین تعویض حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها در صحن امام رضا علیه‌السلام و برگزاری جشن میلاد بانوی کریمه اهل بیت (ع) در حرم مطهر گفت: کاروان زیر سایه خورشید، مانند سال‌های گذشته مهمان خادم‌یاران رضوی به مدت چهار روز در قم است.

وی همچنین از استقرار اردوی سلامت متشکل از پزشکان متخصص در ۲۱ تیرماه جاری در شهر دستجرد خبر داد و گفت: سه کاروان قبلی در قمرود، قنوات و جعفریه حضور یافتند که این حرکت با استقبال مردم روبرو شد.

وی ادامه داد: شرکت در نمایشگاه بهشت بانو در حرم مطهر شامل غرفه‌های معرفی کتاب‌های رضوی، میز خدمت کریمانه و جهاد و شهادت و نیز اجرای برنامه در ۱۰ شب در ۱۰ مسجد شاخص قم از دیگر برنامه‌های این ایام است.

تکیه‌ای افزود: دیدار با آیت الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید، دیدار با خانواده‌های گرانقدر شهیدان و جانبازان، جشن خدمت خانواده شهدا، نشست برهان، پویش کتابخوانی، چهارشنبه رضوی، حضور خادم‌یاران رضوی در بعضی از روستاهای استان و آسایشگاه‌های فاطمیه و کوثر، صعود به قله دماوند، اتوبوس نشاط و راه‌اندازی رواق رضوی در بوستان علوی از جمله برنامه‌های دیگر این نمایندگی در دهه کرامت است.

وی با بیان اینکه کاروان حضرت رضا علیه‌السلام ۴۳ برنامه به همراه پرچم متبرک حرم مطهر رضوی دارند، گفت: فردا این کاروان به مناسبت روز میلاد بانوی کرامت از بیت النور (محل اسکان حضرت معصومه سلام‌الله علیها در قم) برای عرض تبریک به سمت حرم مطهر حرکت می‌کند.

وی زیارت امامزاده‌های موسی مبرقع (ع) و سید علی (ع)، اجرای برنامه‌های و مسابقه‌های متنوع فرهنگی و غبارروبی مضجع شریف حضرت معصومه سلام‌الله علیها را از دیگر برنامه‌های این کاروان ذکر کرد.

تکیه‌ای همچنین از تشکیل هیأت زوار الرضا (ع) متشکل از خادم‌یاران رضوی خبر داد و اظهار کرد: خادم‌یاران رضوی در شب میلاد بانوی کرامت از مسجد امام حسن عسکری علیه‌السلام به سمت حرم مطهر حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در سال جاری تاکنون ۵۰۰ تن به عنوان زائر اولی از استان قم به مشهد مقدس اعزام شده‌اند، از اعزام ۲ هزار تن دیگر از این استان تا پایان امسال خبر داد و گفت: برای اعزام یک کاروان ۵۰ نفره زائر اولی به عتبات در عراق برنامه‌ریزی شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز