در سالروز میلاد باسعادت کریمه اهل بیت (س)

آغاز جشن های دهه کرامت از قم/قم سراسر شادی و سرور

۱۳۹۸/۰۴/۱۳ - ۰۹:۳۸:۱۹
کد خبر: ۸۶۶۰۵۲
آغاز جشن های دهه کرامت از قم/قم سراسر شادی و سرور
شهر قم در سالروز میلاد باسعادت حضرت فاطمه معصومه(س)غرق در نور و سرور است.
به گزارش خبرگزاری برنا از قم،‌ در سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) شهر قم سراسر غرق در شادی و سرور است و مردم ولایی این شهر با چراغانی مساجد و تکایا و خیابان ها به جشن نشسته‌اند.
 
بر اساس این گزارش از شب گذشته مجاوران و زائران کریمه اهل بیت(س) در حرم مطهر آن حضرت حضور پیدا کرده اند تا در کنار بارگاه نورانی آن حضرت به جشن و شادمانی بپردازند.
 
همچنین مردم با پخش شیرینی و  به صورت خودجوش با برپایی ایستگاه‌های صلواتی و آذین‌بندی در نقاط مختلف شهر، این روز را به شادی می گذرانند.
 
همچنین عده‌ کثیری از مردم ازسراسر میهن اسلامی نیز به قم سفر کرده‌اند تا در سالروز میلاد  آن حضرت در این شهر مقدس حضور داشته باشند  .
 
همچنین به مناسبت سالروز ولایت آن حضرت از شب گذشته در حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران برنامه‌هایی از جمله مداحی، سرودخوانی و سخنرانی در حال برگزاری است.
 
مسجد مقدس جمکران نیز مملو از زائرانی است که از شب گذشته به این مکان مقدس آمده تا این میلاد فرخنده را به ساحت مقدس امام زمان(عج)تبریک بگویند.
 
جشن‌های بزرگ دهه کرامت نیز از صبح امروز با برگزاری آیین خطبه‌خوانی با سخنرانی حجت الاسلام مروی تولیت آستان قدس رضوی،حجت الاسلام والمسلمین دکتر ارزانی رییس ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور، مولودی خوانی حاج میثم مطیعی و خطبه خوانی حاج عباس حیدرزاده در حرم مطهر آغاز شده است.
 
لاز به ذکر است آیین تعویض پرچم گنبد حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) عصر گذشته با حضور جمعی از خادمان آستان‌های مقدس امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س)، احمد بن موسی و عبدالعظیم حسنی علیهم السلام و مسجد مقدس جمکران به همراه نقاره‌زنی در شب میلاد بانوی کرامت برگزار شد.
 
نظر شما