آیت الله صافی گلپایگانی:

همه قم حرم اهل بیت(ع) است/ امر به معروف و نهی از منکر همگانی شود

۱۳۹۸/۰۴/۱۷ - ۱۴:۲۴:۵۲
کد خبر: ۸۶۷۹۷۷
همه قم حرم اهل بیت(ع) است/ امر به معروف و نهی از منکر همگانی شود
یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه تمام قم حرم اهل بیت(ع) است، گفت: باید مراقب باشیم حرمت قم محفوظ بماند و هنجارشکنان نتوانند در این شهر ابراز وجود کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی در دیدار مسئولان طرح حافظان حریم حرم آستانه مقدّسه حضرت فاطمه معصومه (س) که در بیت این مرجع تقلید برگزار شد، با تقدیر از مسئولان این برنامه مهم، لزوم احیای این دو فریضه الهی را یادآور شد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر واجب کفایی است و هر کسی که این دو فریضه الهی را نادیده بگیرد، در پیشگاه پروردگار مسئول است. این طرح و اقدامی که شروع کردید و ان‌شاء الله موجب احیای این دو فریضه الهی شود، بسیار کار ارزشمند و بزرگی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اهمیت امر به معروف و نهی از منکر را از کارهای دیگر بالاتر دانست و افزود: حیات طیبه جامعه زمانی است که مردم امر به معروف و نهی از منکر را به معنای حقیقی‌اش اجرا کنند. اصلاً حفظ دین و ایمان و پاک‌بودن جامعه، به امر به معروف و نهی از منکر وابسته است و اگر این موضوع نادیده گرفته شود، فساد فراگیر می‌شود.

این مرجع تقلید در قسمت دیگری از توصیه‌های خود، با اشاره به جایگاه شهر مقدّس قم و حوزه مبارکه آن، گفت: شهر قم باید در این زمینه پیش‌قدم و الگو برای دیگر شهرها باشد. اینجا حرم اهل بیت علیهم‌السلام است. نه تنها حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها حرم است بلکه تمام قم، حرم اهل بیت (ع) است؛ باید مراقب باشیم حرمت آن محفوظ بماند و طوری باشد کسانی که قصد هنجار شکنی دارند، نتوانند در قم، ابراز وجود کنند.

وی در ادامه با توجه به برخی ویژگی‌های آمرین به معروف و ناهیان از منکر، بیان داشت: اگر امر به معروف و نهی از منکر همگانی شود و همه مردم وقتی خلافی دیدند که امنیت و حیات جامعه را به خطر می‌اندازد اعتراض کنند، آن هم با بیان و رفتار مناسب، حتماً تأثیرگذار خواهد بود و ریشه خلاف و منکر خشکیده خواهد شد.

آیت الله صافی گلپایگانی در پایان این دیدار، با تشکر مجدد از دست‌اندرکاران این طرح، گفت: کاش اینجانب هم در این کار بزرگی که دارید با شما همراه بودم. امیدوارم عنایات خاصه حضرت ولی عصر (عج) شامل حال همه شما باشد و بتوانید موجبات رضایت خاطر مبارک ایشان را فراهم آورید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز