از سوی مقام معظم رهبری

مراسم بزرگداشت آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی برگزار شد

۱۳۹۸/۰۴/۱۹ - ۰۸:۵۶:۴۴
کد خبر: ۸۶۸۸۰۴
مراسم بزرگداشت آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی برگزار شد
مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی از سوی مقام معظم رهبری سه شنبه شب در مسجد اعظم قم برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، در پی درگذشت آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی مراسم بزرگداشتی با حضور مراجع تقلید، علما و حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مسجد اعظم  قم برگزار شد.

در این مراسم آیت الله سبحانی و آیت الله علوی گرگانی از مراجع تقلید و حضرات آیات سعیدی، حسینی بوشهری و اعرافی ائمه جمعه قم، آیت الله امینی، نمایندگان بیوت حضرات آیات مکارم شیرازی، وحید خراسانی، نوری همدانی، حکیم، نماینده سید حسن نصرالله، نمایندگان رئیس جمهور، حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی رئیس دفتر آیت الله سیستانی، استاندار قم، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و همچنین جمع کثیری از طلاب و عموم مردم حضور یافتند.

آیت الله محسن اراکی در این مراسم طی سخنانی با اشاره به اینکه بیت مرحوم آیت الله شاهرودی نسبت به حل مشکلات مردم و دستگیری از نیازمندان اهتمام بسیار ویژه داشت، بیان کرد: از دست دادن چنین فقهایی برای جهان تشیع ضایعه ای بزرگ است.

وی با اشاره به اینکه فقاهت شیعی در همه اعصار پاسخگوی نیازها بوده است بیان کرد: یکی از مسائلی که امروز نسبت به آن از رسانه ها گلایه وجود دارد این است که دستاوردهای علمی و پژوهشی حوزه آنگونه که باید و شاید منعکس نمی شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نقش مرحوم آیت الله شاهرودی پدر و مرحوم آیت الله شاهرودی فرزند در صیانت از حوزه های علمیه را بسیار برجسته توصیف کرد و گفت: حوزه های علمیه ایران و عراق در یک قرن اخیر با فراز و نشیب هایی روبه رو بوده اند و افرادی مثل رضاخان و صدام به دنبال نابودی حوزه های علمیه و فقه شیعی بودند.

وی تصریح کرد: البته علمای ایران و عراق در مقابل این امواج نه تنها ایستادگی کردند بلکه حوزه های علمی را حفظ کرده و به گسترش آن پرداختند.

اراکی ضرورت تبیین خدمات بیت آیت الله شاهرودی در تربیت انسان های متخلق به اخلاق الهی را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: بزرگانی همچون آیت الله حسینی شاهرودی نسبت به ترویج سنت تقوا، ساده زیستی و پرهیزکاری در بین علما و طلاب اهتمام جدی داشتند.

بر اساس این گزارش پیکر آیت الله حسینی شاهرودی روز سه شنبه پس از تشییع از مسجد امام حسن عسکری(ع) تا حرم حضرت معصومه(س)، در جوار مضجع شریف بانوی کرامت به خاک سپرده شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز