آیت الله سبحانی تاکید کرد؛

لزوم ورود خواهران طلبه به مباحث تبلیغی

۱۳۹۸/۰۴/۲۱ - ۰۹:۰۱:۵۰
کد خبر: ۸۶۹۶۳۲
یکی از مراجع تقلید شیعیان با اشاره به تأثیرگذاری بالای بانوان طلبه در ترویج عفاف و حجاب در جامعه، گفت: عفاف و حجاب در اسلام از اهمیت بسیاری برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله العظمی جعفر سبحانی در دیدار مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به تأثیرگذاری بالای بانوان طلبه در جامعه، افزود: طلاب خواهر در خانواده‌های خود و در میان بستگان و اقوامشان نیز می‌توانند بسیار تأثیرگذار باشند.

وی تصریح کرد: بانوان طلبه باید به حفظ قرآن توجه ویژه داشته و سوره‌هایی از قرآن کریم را حفظ باشند.

این استاد سطوح عالی حوزه با اشاره به لزوم توجه به حفظ قرآن توسط خواهران طلبه، افزود: طلاب خواهر باید از آیات قرآن در تبلیغ استفاده کنند و به نهج‌البلاغه نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی بیان کرد: طلاب خواهر باید فعالیت‌های خود را گسترش دهند تا بتوانند تأثیرگذاری بسیاری در جامعه داشته باشند.

آیت الله سبحانی به نیاز جامعه به تبلیغ اشاره کرد و افزود: حدود ۸۰ درصد خواهران طلبه را باید برای تبلیغ و ۲۰ درصد را برای فقه و اجتهاد تربیت کنیم زیرا نیاز به تبلیغ بیشتر است.

وی با اشاره به ضرورت توجه به عفاف و حجاب در جامعه، افزود: عفاف و حجاب در اسلام از اهمیت بسیاری برخوردار است.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه تأثیرگذاری بانوان طلبه بر روی زنان در زمینه عفاف و حجاب بسیار بیشتر است، گفت: گسترش و توسعه حوزه‌های علمیه خواهران از برکات انقلاب اسلامی و از سوی امام خمینی (ره) است.

وی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی توجه ویژه‌ای به حوزه علمیه خواهران شده است، افزود: تحصیلات بانوان طلبه باید به‌گونه‌ای باشد که در حدود پنج سال به نتیجه برسند.

آیت الله سبحانی با اشاره به لزوم برنامه ریزی برای آشنایی مبلغان خواهر با قرآن و حدیث، افزود: باید خواهران طلبه کلام اسلامی را نیز فرا بگیرند تا بتوانند به شبهات و سوالات پاسخ دهند و به خوبی سخنرانی کنند.

نظر شما