همزمان با دهه کرامت انجام شد؛

تجلیل از ۱۵ اثر در آیین اختتامیه کنگره ملی شعر فاطمی

۱۳۹۸/۰۴/۲۱ - ۰۹:۰۳:۰۸
کد خبر: ۸۶۹۶۳۳
تجلیل از ۱۵ اثر در آیین اختتامیه کنگره ملی شعر فاطمی
دبیر کنگره شعر فاطمی با اشاره به برگزیده شدن ۱۵ اثر در کنگره ملی شعر فاطمی، گفت: بیش از ۸۰۰ اثر توسط ۳۷۰ شاعر از سراسر کشور به دبیرخانه کنگره ارسال‌ شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام جواد محمد زمانی در آیین اختتامیه کنگره شعر فاطمی که در پژوهشکده علامه طباطبایی در قم برگزار شد، با اشاره به اینکه برگزاری این کنگره در دهه کرامت طلیعه برگزاری این کنگره را در سال‌های بعد می‌دهد، اظهار کرد: با توجه به اینکه ما شعیان مکتب اهل بیت (ع) هستیم وظیفه داریم در تکریم حضرت معصومه (س) و کرامت‌های این بانو گام برداریم.

وی ادامه داد: بیش از ۸۰۰ اثر توسط ۳۷۰ شاعر از سراسر کشور به دبیرخانه کنگره ارسال شده است که موضوعات این کنگره در رابطه با ابعاد شخصیت حضرت فاطمه معصومه (س) و مفهوم زیارت آن حضرت و ابعاد گسترده آن است که این نوید بخش آینده درخشان برای این کنگره شعر ملی است.

دبیر کنگره شعر فاطمی افزود: در سال‌های اخیر شاهد افتخار آفرینی شاعران جوان در زمینه شعر خوانی برای حضرت معصومه (س) هستیم.

یکی از شاعران اهل بیت (ع) نیز در ادامه مراسم اظهار کرد: برگزاری این مراسم باشکوه در مسیر تبیین مکتب شیعی می‌تواند برای افرادی که دلشان برای اهل بیت (ع) می‌تپد مژده مسرت‌بخشی باشد و استمرار این خط مسلماً به تدریج شگفتی‌ها و عظمت‌های نهفته در فرهنگ فاطمی را به تصویر می‌کشد.

محمد علی مجاهدی ابراز امیدواری کرد که این حرکت منجر به تشکیل دبیرخانه دائمی شعر کرامت شود و در سال‌های آینده گام‌های بین المللی در راستای برگزاری کنگره برداریم.

قابل ذکر است در پایان این کنگره از پژوهشگران، برگزیدگان و شاعران آیینی تقدیر به عمل آمد؛ برگزیدگان از استان‌های اصفهان، یزد، گیلان، کرمانشاه، مشهد، تهران، قم، خوزستان و لرستان در این گنگره حضور داشتند.

 

نظر شما