امروز رخ داد؛

تاکید استاندار بر پژوهش های کاربردی/عدم ارتباط بین پژوهش و صنعت یک خلا است

۱۳۹۸/۰۴/۲۶ - ۱۰:۴۸:۰۴
کد خبر: ۸۷۲۲۰۴
استاندار قم گفت: پژوهش‌ها در استان باید کاربردی باشند و از سیاست‌گذاری‌ها در استان قم پشتیبانی علمی صورت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، بهرام سرمست در جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به تشکیل شورای مهارت در استان قم اظهار کرد: این شورا می‌تواند که به عنوان یک گروه کاری ذیل کارگروه آموزش استان تشکیل شود و کلیات ایجاد آن در استان قم تصویب است.

وی ادامه داد: کارگروه آموزش و پژوهش استان قم باید در هر فصل یک بار جلسه برگزار کند، البته پیش بینی برگزاری جلسه فوق العاده آن در هفته پژوهش نیز شود.

استاندار قم افزود: امکان تشکیل چهار گروه کاری ذیل کارگروه آموزش و پژوهش استان قم وجود دارد، به عنوان مثال گروه کاری آموزش می‌تواند بیشتر به آموزش رسمی و گروه کاری مهارتی به آموزش غیررسمی بپردازد، البته جامعه هدف آموزش‌های مهارتی شامل آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌ها نیز می‌شود.

سرمست با اشاره به محورهای کاری کارگروه پژوهش استان قم اظهار کرد: یکی از محورهای این کارگروه می‌تواند که تشکیل سامانه مدیریت اطلاعات تحقیقاتی استان باشد، به بانک جامع اطلاعات پژوهش و فناوری استان قم نیاز داریم.

وی خاطرنشان کرد: عدم ارتباط بین پژوهش و صنعت یک خلا است که باید سعی کنیم که این خلا در استان قم به حداقل برسد، پژوهش‌ها در استان باید کاربردی باشند و از سیاست‌گذاری‌ها در استان قم پشتیبانی علمی صورت بگیرد.

نظر شما