دستگاه‌های اجرایی استان قم مورد ارزیابی مدیریت سبز قرار می گیرند

۱۳۹۸/۰۴/۳۰ - ۱۲:۰۳:۴۱
کد خبر: ۸۷۳۸۴۶
دستگاه‌های اجرایی استان قم مورد ارزیابی مدیریت سبز قرار می گیرند
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: دستگاه‌های اجرایی استان قم بر اساس شاخص های شش گانه که آیین نامه اجرایی آن به تازگی مورد تصویب هیأت دولت قرار گرفته است، مورد ارزیابی مدیریت سبز قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید رضا موسوی مشکینی با اشاره به تصویب آیین نامه اجرایی بند (ز) ماده 38 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، گفت: دستگاه‌های اجرایی استان قم بر اساس شاخص های شش گانه این آیین نامه اجرایی، مورد ارزیابی مدیریت سبز قرار می‌گیرند.

وی مدیریت سبز را مجموعه ای از مطالعات و اقدامات جامع، هدفمند و مستمر برای استفاده بهینه از منابع و کاهش اثرات سوء بر منابع زیستی دانست و گفت: الگوی صحیح مصرف نیز سطحی از مصرف منابع است که ضمن تأمین مناسب نیاز، کمترین آثار و پیامدهای زیست محیطی و بیشترین صرفه جویی در هزینه ها و منابع را به همراه دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم افزود: مصرف انرژی، مصرف آب، مدیریت پسماند عادی، مصرف سوخت وسایل نقلیه، ساختمان‌ها و تجهیزات و آموزش و فرهنگسازی، شش شاخصی هستند که در دستگاه‌های اجرایی مورد ارزیابی قرار گرفته و امتیاز هریک از آنها محاسبه می‌شود.

وی با بیان اینکه عملکرد دستگاه‌های اجرایی در خصوص برنامه مدیریت سبز به عنوان یکی از شاخص های عمومی ارزیابی عملکرد به میزان 75 امتیاز خواهد بود، تصریح کرد: سالانه سه دستگاه اجرایی برتر در این رابطه معرفی و تقدیر می‌شوند، همچنین سه دستگاه اجرایی دارای کمترین امتیاز ضمن تذکر کتبی، اعلام عمومی خواهند شد.

موسوی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی که بیش از 90 درصد امتیاز اجرای مدیریت سبز را کسب کرده‌اند، می توانند کارکنان مؤثر خود در این امر را مورد تقدیر مالی قرار دهند، خاطرنشان کرد: مبالغ صرفه جویی شده ناشی از اجرای برنامه مدیریت سبز، پس از کسر هزینه‌های تعمیر و تجهیز در این راستا، به صورت مساوی به کارکنان همان دستگاه پرداخت می‌شود.

 

 

نظر شما