آشنایی خبرنگاران با پروژه های شهری فضای سبز/تلاش برای سبز نگه داشتن کویر قم

۱۳۹۸/۰۴/۳۰ - ۱۴:۴۲:۵۱
کد خبر: ۸۷۴۰۰۳
آشنایی خبرنگاران با پروژه های شهری فضای سبز/تلاش برای سبز نگه داشتن کویر قم
خبرنگاران قمی از پروژه تصفیه‌خانه ثانویه شماره یک شهر قم، بوستان ولایت، بوستان جوان، باغ پرندگان و بوستان مرجعیت بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، شاید کمتر کسی بتواند باور کند که در شهر کویری قم، درختانی کاشته شده و نگهداری می شوند که حفاظت از آنها سخت ترین کار ممکن است، از آبیاری گرفته تا نگهداری از درختانی که شرایط آب و هوایی مطلوبی ندارند.

قم به دلیل شرایط اقلیمی خاصی که دارند در تابستان ها به شدت گرم و در زمستان ها نیز به شدت سرد است و این امر موجب از بین رفتن درختان می شوند، اما اینکه چه نوع پوشش گیاهی در قم کاشت شود ، امر مهمی است که متخصصان به آن پرداخته و کارشناسان سازمان فضای سبز شهرداری قم با رصد دقیق بر روی آنها، به این موضوع نظارت دارند.

با تدبیر سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم، اصحاب رسانه استان از تعدادی از پروژه‌های عمرانی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم بازدید کردند.

بازدیدی که در کنار تازگی، جذابیت ها و سختی کار متخصصان این سازمان را نشان می داد، بازدید از پروژه تصفیه‌خانه ثانویه شماره یک شهر قم یکی از پروژه هایی بود که مورد بازدید قرار گرفت، این تصفیه خانه ظرفیت تصفیه 30 لیتر بر ثانیه دارد و پساب تصفیه شده آن برای آبیاری فضاهای سبز جنگلی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

دیگر پروژه فضای سبز، بوستان ولایت در ورودی شهر قم از سوی تهران بود، بوستانی با موقعیت جنگلی و در فضایی مناسب و کارشناسی شده که این بوستان جنگلی در محدوده عوارضی قم تهران قرار دارد و هدف از احداث آن ایجاد فضای تفرجگاهی برای زائران و مجاوران کریمه اهل‌بیت(س) بود.

 

11

بوستان جوان دیگر پروژه ای بود که زحمات بسیاری برای آن کشیده شده و با در اتوبان امام علی(ع) واقع شده است، بوستانی که یک فضای مجهز با استخری با قابلیت ماهیگیری و آموزش غواصی را مهیا کرده است.

شاید کمتر کسی بداند که در دل شهر کویری قم، دریاچه ای دایر شده که به عنوان تفرجگاه مردمی قابلیت پذیرایی از مسافران و همشهریان را دارد و در این گرمی هوا، می تواند نسیم خنکایی را ارائه دهد.

 

احداث باغ پرندگان دیگر پروژه ای است که شهرداری قم در دستور کار دارد، باغی به صورت دره شکل که ما بین میدان مفید و شهرک قدس واقع شده است، باغ پرندگان در مراحل پایانی کار است و به زودی همشهریان می توانند از این فضای دلنشین استفاده کنند.

بوستان 400 هکتاری مرجعیت در جوار بلوار آیت‌الله بروجردی دیگر پروژه ای است که سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم در دستور کار دارد، بوستانی که بی سر و صدا در حال طراحی بوده و با توجه به مسیرهای دسترسی آن، به یک مجموعه عظیم شهری و تفرجگاهی تبدیل خواهد شد.

 

12

با نگاهی به این فضاهای سبز شهری متوجه می شویم که شهر قم با وجود همه مشکلات آب و هوایی که دارد، اما توانسته همچنان سبز باقی مانده و لکه های سبز شهری، کمک جدی به شریان های تنفسی شهر کنند.

نظر شما