استاندار قم خواستار شد

نشان ویژه استاندارد برای قم تعریف شود

۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۴:۲۱:۴۷
کد خبر: ۸۷۵۰۹۸
استاندار قم گفت: اداره کل استاندارد قم باید اولویت‌های خود را مشخص و با توجه به ظرفیت‌های خوب قم در زمینه های مختلف به‌ویژه تولید غذای حلال یک نشان ویژه استاندارد برای این استان تعریف کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، بهرام سرمست در پانزدهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در تالار امام جواد (ع) استانداری اظهار داشت: نشان استاندارد برای یک کالا، نشان اعتباردهنده و سرمایه افزاینده آن به شمار می‌آید.

وی بیان داشت: در جامعه باید به‌گونه‌ای فرهنگ‌سازی شود که وقتی یک کالایی این نشان را دریافت می‌کند، خیال مصرف‌کننده از همه‌چیز راحت شود.

وی با تاکید بر ایجاد رغبت در تولیدکنندگان برای دریافت نشان استاندارد گفت: در ارائه نشان استاندارد به کالاهای مختلف باید استانداردهای جهانی مدنظر قرار گیرد.

سرمست ادامه داد: دادن نشان استاندارد به کالا برای تولیدکنندگان باید به حدی جاذبه داشته باشد که هزینه‌هایی که به‌منظور اخذ این نشان صرف می‌کنند به‌نوعی سرمایه‌گذاری تلقی شود.

وی با تاکید بر همکاری و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها برای انطباق محصول‌ها با استاندارد بیان کرد: علاوه بر اداره کل استاندارد، سایر دستگاه‌ها ازجمله شرکت شهرک‌های صنعتی، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، پارک علم و فناوری و غیره نیز باید در این زمینه تلاش کنند.

استاندار قم استفاده ازنقطه‌نظرهای دستگاه‌ها در برنامه عملیاتی استاندارد استان را ضروری خواند و افزود: کلیات برنامه‌های اداره کل استاندارد برای افزایش کیفی استاندارد مورد تصویب است، و همه دستگاه‌ها به‌تدریج برنامه‌های خود در این رابطه را در کارگروه تسهیل مطرح نمایند.

وی اظهار کرد: از اداره کل استاندارد انتظار می‌رود که برنامه عملیاتی آن عملیاتی‌ترین برنامه در بین دستگاه‌های اجرایی استان باشد.

سرمست تاکید کرد: تمامی پیشنهادهایی که در این جلسه در خصوص استاندارد مطرح شد، باید عملیاتی و گزارش پیشرفت کار و موانع موجود نیز به‌صورت فصلی به دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ارائه شود.

نظر شما