معاون استاندار قم:

ظرفیت‌های جدید برای تامین مسکن قم ایجاد می‌شود

۱۳۹۸/۰۵/۰۲ - ۱۳:۰۰:۱۴
کد خبر: ۸۷۵۵۴۹
ظرفیت‌های جدید برای تامین مسکن قم ایجاد می‌شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: برنامه‌ریزی برای ایجاد ظرفیت‌های جدید تامین مسکن، رویکرد اصلی در رابطه با تعدیل بازار مسکن و حل مشکل استان در واحدهای مسکونی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محسن بهشتی در دومین جلسه شورای تامین مسکن گفت: واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر سبب غفلت استان از ایجاد ظرفیت‌های جدید در رابطه با تامین مسکن شده است.

وی افزود: درصورتی‌که طرح‌های جدید دولت و مجلس شورای اسلامی در رابطه با مسکن نهایی شود، در ماه‌های آینده شاهد اتفاق‌های مطلوب‌تری در رابطه با مسکن خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم همچنین یادآور شد: رکود در بخش مسکن حاکم است، افزایش قیمت مسکن بسیار بیشتر از افزایش قیمت مصالح و دیگر ابزارآلات ساخت‌وسازاست.

وی اضافه کرد: به نحوی برنامه‌ریزی شود که اقتصاد مسکن در استان با تلاطم‌های شدید روبه‌رو نشود، اگر تقاضای مسکن به‌موقع انجام و تعاونی‌ها تقویت شوند افزایش قیمت مسکن مانند ماه‌های اخیر سرسام‌آور نمی‌شود.

بهشتی با اشاره به مشکل برخی از واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر گفت: مساله عدم تقسیط و واگذاری برخی از واحدهای باقی‌مانده باید تا پایان مردادماه به‌صورت کامل به پایان برسد.

وی اضافه کرد: طبق تعهد استان به دولت، باید پرونده مسکن مهر قم تا پایان شهریورماه بسته و مجتمع‌هایی که زیرساخت‌های آن‌ها تکمیل‌شده به متقاضیان واگذار شود.

بهشتی ادامه داد: همچنین برخی از واحدهای مسکن مهر با مشکلات حقوقی روبه‌رو هستند که این مجتمع‌ها نیز درنهایت باید تا پایان آبان ماه به متقاضیان واگذار شود.

وی بیان کرد: اگر اراضی ۲۸ هکتاری پردیسان که توسط دولت به شهرداری قم برای احداث مسکن واگذارشده آماده شود بازار مسکن در استان رونق می‌گیرد.

وی تصریح کرد: این اراضی بعد از گذشت ۷ سال هنوز بدون اینکه اتفاقی خاصی در آن ازنظر زیرساختی بیفتد بلاتکلیف رهاشده است.

وی با اشاره به مشکلات اراضی ۲۸ هکتاری افزود: تامین نشدن انشعابات لازم در محله ۹ پردیسان توسط شرکت‌های خدمات رسان و عدم آماده‌سازی اراضی توسط شهردار مهم‌ترین مشکل این اراضی است.

بهشتی اظهار داشت: در برخی از مناطق شهری قم مانند پردیسان به‌رغم اینکه واحدهای مسکونی به مرحله بهره‌برداری رسیده اما هنوز زیرساخت‌های لازم در آن‌ها شکل نگرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم در بخش پایانی سخنان خود گفت: در جلسه بعدی شورای تامین مسکن استان در پایان مردادماه، پروژه‌های قابل بهره‌برداری در هفته دولت نهایی می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز