استاندار قم تاکید کرد

لزوم برنامه ریزی مدون آموزش و پرورش در راستای هدایت تحصیلی دانش آموزان

۱۳۹۸/۰۵/۰۲ - ۱۴:۱۰:۴۴
کد خبر: ۸۷۵۶۴۱
لزوم برنامه ریزی مدون آموزش و پرورش در راستای هدایت تحصیلی دانش آموزان
استاندار قم با اشاره به اهمیت ترسیم صحیح مسیر آینده تحصیلی و شغلی دانش آموزان بر لزوم برنامه ریزی مدون آموزش و پرورش در هدایت تحصیلی دانش آموزان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر بهرام سرمست در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره اهمیت برنامه ریزی و غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، اظهار کرد: عمل گرایی در اجرای برنامه های اوقات فراغت دانش آموزی در دستور کار مسئولان ذیربط قرار گیرد.

استاندار قم لزوم تعامل و همکاری دستگاه های استان با آموزش و پرورش در زمینه ارتقاء خدمات آموزشی را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: گزارشی جامع از اقدامات بخش های مختلف در این زمینه تهیه شود تا میزان همکاری و عدم همکاری مدیران استان در این حوزه احصاء شود.

سرمست شناخت صحیح نسبت به دانش آموزان در گروه های سنی مختلف را از دستاوردهای مهم نظام آموزشی دانست و تصریح کرد: ارتباط مستمر بین اولیا و مدارس نقش مهمی در بهبود این شناخت و برنامه ریزی موثر آموزشی در مدارس استان دارد.

وی در ادامه با بیان ضرورت نقش آفرینی آموزش و پرورش در هدایت تحصیلی دانش آموزان، گفت: انتخاب رشته های دانشگاهی باید با توجه به علایق افراد و نیز نیاز بازار کار صورت گیرد که گزارش اقدامات آموزش و پرورش در زمینه راهنمایی درست داوطلبین و پذیرفته شدگان کنکور یکی از موارد مهم در ارزیابی آموزش و پرورش خواهد بود.

رییس شورای آموزش و پرورش استان همچنین تصریح کرد: از آنجا که آینده تحصیلی دانش آموزان در راه یابی به مراکز آموزش عالی و تحصیل در رشته های کاربردی دانشگاهی است، مقتضی است نسبت به تشکیل جلسه با حضور مربیان و دانش آموزان موفق در این زمینه، از آنها تقدیر بعمل آید.

استاندار قم در خاتمه فصل تابستان را فرصت مناسبی برای آماده سازی فضای آموزشی و برنامه ریزی آموزشی جهت سال تحصیلی آینده دانست و خاطر نشان کرد: مسئولین آموزش و پرورش از هم اکنون برنامه های خود را پیش بینی کنند تا با شروع مهر، بدون خلاء و با آمادگی کافی به استقبال بازگشایی مدارس برویم.

گفتنی است در پایان این جلسه از دانش آموز قهرمان آقای علی قاسم بابائی دارنده مدال نقره مسابقات جهانی دانش آموزی در رشته دو و میدانی و سرمربی تیم ملی دانش آموزشی کشور که در مسابقات جهانی دانش آموزی در کشور کرواسی حائز رتبه دوم شده اند توسط استاندار قم تقدیر به عمل آمد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز